تمسک به قرآن و عترت مهمترین راه رسیدن انسان به کمال مطلق است

حجت السالام مولوی، گفت: برای دوری از گمراهی باید در یک دست قرآن و در دست دیگر مان عترت و اهل بیت باشد، زیرا تمسک به قرآن و عترت مهمترین راه رسیدن انسان به کمال مطلق است.

حجت الاسلام علی مولوی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بر اساس احادیث، آیات و روایات از ائمه معصومین (ع) کتاب منهای اهل بیت مساوی با گمراهی است زیرا نمی توانیم برداشت صحیحی از آن داشته باشیم، لذا اگر دستمان از عترت و اهل بیت کوتاه باشد با کدام دلیل و مدرک و مستند نماز صبح را دو رکعت، مغرب سه رکعت یا در سفر نماز چهار رکعتی را دو رکعت بخوانیم؛ پس بنابراین اگر تنها عترت و اهل بیت هم باشد ناتمام است چونکه آن وقت قانون یعنی قرآن را نداریم. پس برای دوری از گمراهی باید در یک دست قرآن و در دست دیگر مان عترت و اهل بیت باشد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز کزمانشاه  افزود: قرآن فلسفه خلقت انسان را عبادت عنوان و آورده است.  وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِیَعۡبُدُون ِ جن و انس را نیافریدیم مگر برای عبادت. بنابراین معنی این آیه این نیست که از صبح تا غروب فقط نماز بخوانیم بلکه طبق احادیث انسان باید اوقات شبانه روز خود را به سه قسمت یعنی بخشی برای تامین معاش خود و اهل بیت خود، بخشی برای عبادت و بخشی هم برای استراحت و تفریح تقسیم کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اگر نیت خدا باشد هر کاری انجام بدهیم عبادت می شود، پس نیت خیلی مهم و حائز اهمیت است (نِیَّهُ المُؤمنِ أفضَلُ مِن عَمَلِهِ) نیّت مؤمن برتر از عمل او است.

 

 

حجت الاسلام مولوی تصریح کرد:  قرآن و اهل بیت(ع)، دستگیره‌های محکم و استوار الهی است که اگر انسان به این دو تمسک کند هرگز ضلالت بر او غبله نخواهد کرد و تنها راه بازگشت به آسمان و بهره گیری از کمالات آسمانی و زندگی نورانی، تمسک به این آویزه‌های آسمانی است.

کد خبر 1163949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha