شهروندان  توصیه های بهداشتی را باتوجه به آلودگی هوا  رعایت کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: در پی بروز پدیده گرد و غبار و نفوذ به این شهرستان، شهروندان تا پایان شرایط آلودگی هوا لازم است که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

«عبدالصاحب شریفی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گردو غبار، شهروندان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

 

وی یادآور شد: کودکان، سالمندان و بیماران قلبی عروقی، تنفسی و مبتلا به آسم از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

 

شریفی تاکید کرد: شهروندان که برای امورات روزمره زندگی از منزل خارج می شوند حتما از ماسک مناسب استفاده و توصیه های بهداشتی رعایت کنند.

 

رئیس شکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران ادامه داد: کارکنانی که به واسطه شغلشان در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

 

شریفی گفت: با توجه به آلودگی هوا حتما پرهیز از مصرف سیگار و قلیان، افزایش مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات در مواقع بروز گرد و غبار تا عادی شدن شرایط هوا توصیه  می شود.

 

وی گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه علائم تنگی نفس، قلبی و عروقی سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه نمایند.

 

شریفی تصریح کرد: بهترین راه کاهش مواجه با آلودگی هوا ماندن در خانه و فضای بسته، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تجمعات، عدم استفاده از دخانیات در فضای بسته و بسته نگه داشتن در و پنجره ها است.

کد خبر 1163993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha