رشد ۱۴۰ درصدی مجمع خیرین تامین سلامت فارس در تفاهم نامه با خیران

رامجردی گفت: مجمع خیرین تامین سلامت فارس سال گذشته بیش از ۲۲۷ تفاهم نامه به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان در حوزه اقدامات خیرین منعقد کرد و رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اکبر رامجردی»، امروز (شنبه 20 فرورردین) ضمن تبریک ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته کمک خیرین فارس علیرغم مشکلات اقتصادی و کرونا نه تنها رکود نداشت بلکه با رشد خوبی مواجه بود و بیش از 227 تفاهم نامه به ارزش 401 میلیارد تومان در حوزه اقدامات خیرین با خیران منعقد شد و رشد 140 درصدی نسبت به سال 99 داشت.

رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس افزود: در 21 سال گذشته فعالیت مجمع خیرین تامین سلامت فارس 2 هزار و 990 تفاهم نامه به ارزش یک هزار و 400 میلیارد تومان به ارزش روز انجام شده و در سال گذشته 92 میلیارد تومان نیز جذب شده که کمک های خیران به حوزه سلامت بوده است.

وی اضافه کرد: کمک های سال قبل خیران عموما در حوزه های عمرانی بوده و بیش از 34 درصد تفاهم نامه در حوزه عمرانی با خیران داشته ایم و 58 درصد در اهدای ملک و چهار و نیم درصد در زمینه تجهیزات پزشکی و یک و نیم درصد مباحث حمایتی از بیماران و دانشجویان بوده است.

رامجردی اعلام کرد: سال گذشته نیاز سنجی در حوزه سلامت به صورت تخصصی انجام شد و بیش از یک هزار و 960 مورد نیاز با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی و اولویت بندی شد که شامل 90 مرکز دولتی و 33 مرکز خیریه می شد و 45 هزار نفر بازدید از سامانه نیازسنجی مجمع خیرین تامین سلامت فارس انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با کمک مجمع خیرین تامین سلامت فارس و موسسه «مهر حضرت زهرا (س)»، کارهای مددکاری حدود 11 هزار نفر به انجام رسید و 39 درصد از مراجعه کننده مورد حمایت های قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان و کمک های بلاعوض به ارزش 245 میلیون تومان و ... قرار گرفتند.

رامجردی اضافه کرد: در حوزه کمک های دانشجویی و کمک به صندوق حمایت از دانشجویان و کمک به نیازهای ضروری دانشجویان، 103 دانشجو و دستیار تخصصی و رزیدنت های دانشگاه با معرفی معاونت دانشجویی مورد حمایت قرار گرفتند و یک میلیارد و 800 میلیون تومان وام قرض الحسنه ضروری ارائه شد.

وی با اشاره به کمک های کارشناسی به خیران در فارس گفت: سال گذشته بیش از 152 جلسه مشورتی و کارشناسی تخصصی با خیران دارای تفاهم نامه انجام شد و بیش از 530 مورد پیگیری هماهنگی بین بخشی و پیگیری امور خیران را داشتیم که موجب به نتیجه رسیدن بهتر نیت خیران شود.

رامجردی اعلام کرد: بیش از 167 پروژه نیمه تمام داریم که در سال 1401 با کمک خیران سعی داریم به نتیجه برسانیم و پیش بینی می شود امسال 20 پروژه از آنها به بهره برداری برسد و از مردم خیر فارس برای حمایت از مراکز درمانی خیر ساز دعوت می کنیم تا هزینه های این مراکز به خوبی تامین شود.

وی افزود: مجمع خیرین تامین سلامت فارس در بحث حمایت از بیماران و دانشجویان نیز امسال برنامه هایی با صندوق بیماران و صندوق دانشجویان در نظر دارد که از خیران برای کمک در این زمینه دعوت می شود.

رامجردی اضافه کرد: سعی در برگزاری اجلاس خیران سلامت پس از 2 سال وقفه به دلیل شیوع کرونا را نیز در نظر داریم که در این اجلاس از خیران تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی با اشاره به مباحث دانش بنیان مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: در 2 زمینه صندوق حمایتی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ایجاد صندوق از ایده ها و برنامه های جدید و از یک سال قبل نیز بحث مرکز جامع ژن درمانی را دنیال می کنیم که جنب بیمارستان مادر و کودک «غدیر» در حال تامین زمین هستیم که در حوزه دانش بنیان قرار می گیرند.

رامجردی ادامه داد: بیمارستان «رسول اعظم» موجب دسترسی ساکنان حاشیه شهر شیراز و محرومان به مرکز درمانی مناسب خواهد شد اما چون طرح خیر ساز است زمان بیشتری برای تکمیل نهایی نیاز دارد.

وی با اشاره به ساخت اقامتگاه همراه بیمار گفت: در استان فارس اقامتگاه در جنب بیمارستان ها وسط خیران احداث شده اما برای بیماران خارج از بستری نیاز به اقامت دارند که اقامتگاه مرکزی همراهان بیمار از پنج سال قبل در کنار بیمارستان «شهید فقیهی» استارت خورده و مقرر بود پایان سال گذشته اتمام شود اما به دلیل گرانی تجهیزات و عدم حمایت دولتی این کار مدتی معطل مانده و استاندار فارس قول حمایت دولتی در این خصوص داده است.

کد خبر 1164028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha