تزریق ۳ دوز واکسن مبنای ارائه خدمات/ کارمندان باید حداقل دو دوز واکسن را دریافت کنند

زنگانه مبنای ارائه خدمات را تزریق ۳ دوز واکسن دانست و گفت: کارمندان دستگاه های اجرایی گلستان باید حداقل دو دوز واکسن را تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (شنبه 20 فروردین) در نود و هفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همزمان با ستاد ملی کرونا گفت: بر اساس اهداف کمی تعیین شده باید تا پایان فروردین میزان تزریق واکسن دوز اول در کارمندان به بالای ۹۵ درصد، دوز دوم به بالای ۹۰ درصد و دوز سوم به بالای ۴۵ درصد برسد.

 

استاندار گلستان افزود: کارمندان دستگاه های اجرایی استان باید حداقل دو دوز واکسن را تزریق کنند.

 

وی تاکید کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری، باید واکسیناسیون گروه های سنی ۵ تا ۱۱ سال که در حال حاضر ۲۱ درصد است به بالای ۴۰ درصد برسد و گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز باید به بالای ۹۵ درصد ارتقا یابد.

 

زنگانه گفت: باید با اقدامات مدرسه محور میزان واکسیناسیون گروه های هدف دانش آموزان، ورزشکاران و کانون پرورش فکری را افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه مبنای ارائه خدمات، تزریق ۳ دوز واکسن است، افزود: همه باید در اجرای این مصوبه اهتمام لازم را داشته باشند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: شهرستان هایی که رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها پایین و زیر ۸۵ درصد است باید با اقدامات مداخله ای ضمن اجرای واکسیناسیون میزان اجرای پروتکل های بهداشتی را افزایش دهند.

 

وی، روند افزایش پوشش واکسیناسیون در شهرستان های مراوه تپه و گمیشان را مناسب خواند و گفت: باید دیگر شهرستان ها از تجربه آنها در زمینه حضور در مساجد و روستاها استفاده کنند.

 

زنگانه افزود: می توان مسابقات ورزشی را با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۹۳.۵درصد واجدین شرایط استان دوز اول، ۸۳ درصد دوز دوم و ۳۲.۴ درصد هر ۳ دوز واکسن را دریافت کرده اند.

 

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر تمام شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ بیمار کرونایی در استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۴۹ بیمار در icu و ۲۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

کد خبر 1164044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha