۲ میلیارد تومان به منظور پشتیبانی از کوچ عشایر نیاز است

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه مقدمات برای انجام کوچ بهاره عشایر آماده است، گفت: تأمین آب مورد نیاز عشایر و دام این قشر و نیز پشتیبانی از کوچ آنان دست کم دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

«محمدرضا قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: عشایر در مسیر کوچ، نیاز به آبرسانی سیار دارند که در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده تا آبرسانی سیار و تامین آب مورد نیاز این قشر و دام هایشان تامین شود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی بیان کرد: با دستگاه های مختلف رایزنی و هماهنگی های لازم انجام شده تا کوچ با کمترین دغدغه انجام شود و در این باره با دامپزشکی استان هماهنگ شده تا عشایر پیش از کوچ، دام را علیه بیماری های مختلف مایه کوبی کنند، واکسیناسیون دام عشایر مستقر در مراوه تپه استان گلستان انجام شده و عشایر برای جلوگیری از انتقال بیماری ها باید واکسیناسیون دام را انجام دهند.

 

وی گفت: دوره آموزشی دانش آموزان عشایر باید پیش از انجام کوچ بهاره به اتمام برسد و در این باره آموزش و پرورش باید برنامه ریزی مناسب داشته باشد تا دوره آموزشی سال تحصیلی زودتر تکمیل شود.

 

قلی پور افزود: سوخت و آرد مورد نیاز عشایر هم در مسیر کوچ تامین می شود و شرکت ها و تشکل ها آمادگی دارند تا نسبت به توزیع آن اقدام کنند.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: نیروی انتظامی هم امنیت کوچ عشایر را در مسیر تامین می کند تا این دامداران در راه دچار مشکل نشوند.

 

 

کد خبر 1164077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha