جامعه تشنه و نیازمند معارف دینی است

قانع با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بازگشت به آموزه های فطری است و در این ماه باید از برنامه های صوری و ظاهری کاسته شود و حوزه عقلانی را در دستور کار قرار گیرد، گفت: جامعه تشنه و نیازمند معارف دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسن قانع»، امروز (شنبه 20 فروردین) در جلسه مدیران پاسخگو، ‌که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: اگر برای تثبیت و ترویج معنویت در جامعه فعالیت شود، یک جامعه عاری از آسیب را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یک بسته ویژه عبادی برای رسیدن به حیات طیبه است، امروز نیاز جدی جامعه ما تشخیص راه صحیح از ناصواب است و از این رو معنویت افزایی و مردم محوری 2 محور برنامه این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گفتمان سازی دینی، فعالیت های قرآنی، هیئت های مذهبی، فرق و مذاهب و مساجد فعالیت دارد، اضافه کرد: در حوزه گفتمان سازی و اعزام طلاب، در راستای جهاد تبیین فعالیت را انجام می دهیم و بحث تفسیر موضوعی و تخصصی را با جدیت دنبال می کنیم چرا که جامعه تشنه و نیازمند معارف دینی است

حجت الاسلام قانع افزود: معرفت افزایی را در دستور کار قرار داده ایم و در حوزه اعزام مُبلغ به عنوان اصلی ترین دستگاه های فعالیت می کنیم و امسال 2 هزار و 970 مبلغ به سراسر استان اعزام شده اند که 2 هزار و 475 نفر بومی، 270 نفر مبلغ از شهر مقدسه قم و 225 نفر هم ائمه محله و روستا هستند که در مورد ماه مبارک رمضان برای مردم سخن خواهند گفت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت های هیئت های مذهبی نشست های مناجات و معنویت افزا را در دستور کار قرار داده ایم، تاکید کرد: پیش بینی می شود از ظرفیت هئیت ها در شب های قدر در فضای باز استفاده کنیم و در حوزه فرق و مذاهب شاهد برگزاری 20 برنامه خواهیم بود که اجرای طرح «افطاری وحدت» و تجلیل از فعالان قرآنی اهل سنت از همین دست برنامه هاست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: ماه رمضان ماه بازگشت به آموزه های فطری است و در این ماه باید از برنامه های صوری و ظاهری کاسته شود و حوزه عقلانی را در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر 1164155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha