افتتاح نگارخانه « معجزه » هنرمند توانیاب سفیدشهری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از افتتاح نگارخانه « معجزه » ویژه نمایش آثار هنرمند توانیاب فاطمه حمامی نصرآبادی خبر داد.

 سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، طی آیینی با حضور جمعی از هنردوستان و مسئولان محلی، نگارخانه «معجزه» در شهر سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل افتتاح شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این مجموعه فرهنگی در زمینی به مساحت  ۱۵۰ متر مربع مجهز به دیوارکوب و نورپردازی است که قابلیت به نمایش گذاشتن حداقل ۱۵۰ اثر و تابلو را دارد.

 

ضابطی با اشاره به اینکه هزینه کردن برای هنر، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است ادامه داد: فاطمه حمامی در سال ۱۳۹۹ با حمایت های این اداره موفق به دریافت درجه چهار هنری  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و تأسیس این نگارخانه به جهت حمایت از ایشان و رفاه حال این هنرمند است.

 

وی با اشاره به معلولیت این بانوی هنرمند گفت: فاطمه حمامی معلول نیست بلکه هنرمندی توانیاب است که درس های زیادی از جمله «خواستن، توانستن است» را به ما آموخت چرا که علی رغم داشتن معلولیت ۸۵ درصد ضمن هنر نقاشی، در شعرسرایی هم توانمند است و تاکنون سه جلد کتاب از ایشان با نام های «خیلی دوست دارم خدا»، «گاهی اگر باران ببارد» و «قدم زدن با رنگ‌ها» در این حوزه چاپ و رونمایی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: بنا به درخواست استاد فرشچیان از سه مرحله اتود اولیه، میانی و پایانی فعالیت این هنرمند توانیاب فیلم تهیه شد و به حضور این هنرمند برجسته ارسال شد که استاد فرشچیان با مشاهده هنر این توانیاب، اعلام کرد به رسم سپاس کتاب مجموعه آثار خود را به نگارخانه معجزه تقدیم خواهد کرد.

 

در پایان این مراسم، درجه چهار هنری صادر شده از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مسئولین حاضر در مراسم به فاطمه حمامی اهدا شد.

کد خبر 1164196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha