جشنواره ادبی «ولگ» برگزار می شود

موسسه فرهنگی هنری خورشید گیل و دیلم جشنواره ادبی «ولگ» را ویژه شاعران گیلکی سرا و پارسی گوی همکار با موسسه از سال ۸۴تا کنون برگزاری می کند.

«بهرام علیزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره ادبی تحت عنوان«ولگ» خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش برگزار خواهد شد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری خورشید گیل و دیلم افزود: بخش اول ویژه فعالان و همکاران موسسه از سال ۸۴ تاکنون که شامل طیف وسیعی از شاعران پارسی گوی و گیلکی سراسر استان و شاعران گیلانی ساکن دیگر استان ها و بیشتر با تکیه برمناطق محروم است.

وی گفت: در این بخش علاوه بر برگزیدگان صاحب کتاب، شاعران شهیر صاحب اثر در مجلات معتبر نیز مدنظر هستند.

علیزاده با بیان اینکه بخش دوم  ویژه برگزیدگان گیلانی کتاب شعر گیلکی است افزود: بخش سوم نیز برای برگزیدگان گیلانی کتاب شعر فارسی در نظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: در هر بخش از بیش از ۲۰ برگزیده، همراه با جایزه و لوح تقدیر تجلیل به عمل می آید.

علیزاده اضافه کرد: از حاشیه های پررنگ این جشنواره در صورت فراهم آمدن شرایط، تجلیل از چند نشر برگزیده و حامی کتاب شعر شاعران گیلانی را خواهیم داشت.
 
وی مهلت ارسال آثار را تا 20اردیبهشت دانست و اظهار کرد: شرکت کنندگان در هر کدام از بخش های شعر فارسی و گیلکی باید حداکثر یک اثر منتشر شده خود را به همراه مشخصات(نام و نام خانوادگی کامل) و شماره تماس به نشانی کوچصفهان، ابتدای خیابان شهید بهشتی، روبروی شورای شهر، دفتر موسسه فرهنگی هنری خورشید گیل و دیلم و کدپستی 4346153454 و یا به نشانی لشت نشاء، خیابان شهید بهشتی، انتهای کوچه نوبنیاد، ساختمان ارحام و کدپستی 4343155500 ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه معرفی آثار برگزیده و اهدای جوایز روز پنج شنبه، 26 اردیبهشت خواهد بود، گفت: اختتامیه بخش همکاران این جشنواره در لشت نشاء، بخش فارسی در لنگرود و بخش گیلکی نیز در رشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 1164211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha