۳۸هزار نفر متقاضی  مسکن ملی در استان ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تا کنون برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۳۸ هزار و ۷۵ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد تا کنون ۴ هزار و ۶۳۴ نفر تأیید نهایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «عبدالله بهادری» در نشست پیگیری تسریع در روند اجرای نهضت ملی مسکن استان ایلام، اظهار کرد: این اداره کل تمام تلاش خود جهت تأمین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در شهرهای استان به انجام رسانده و در این زمینه یکی از استانهای موفق کشور است.

 

وی افزود: در معدود شهرهایی هم که محدودیت زمین داشته ایم، راهکارهای لازم در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد

 

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به مزایای طرح نهضت ملی مسکن به واگذاری زمین به قیمت بسیار کم و در اقساط بلند مدت، بهره مندی از تخفیفات پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی و تسهیلات بلند مدت بانکی، یادآور شد: هیچ کارگزاری در این طرح به دنبال کسب سود نیست و واحدهای مسکونی به قیمت تمام شده که تلفیقی از سهم آورده متقاضی و تسهیلات بانکی است احداث می شوند.

 

بهادری، شرط واگذاری زمین و تخصیص پروژه به متقاضیان را پرداخت سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی عنوان کرد و گفت: تا کنون هزار و ۸۲۳ مورد از متقاضیان استان ایلام با توجه به پیام دریافتی نسبت به واریز وجه اولیه و بیشتر ( سهم آورده دوم) اقدام نموده وپروژه برای آنان تعریف شده است و این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث می باشند.

 

وی یادآور شد: در شهرستانهایی که محدودیت زمین نداشته ایم نسبت به واگذاری زمین برای احداث مسکن در قالب گروههای چهار نفره اقدام کردیم اما با توجه به عدم پی گیری اشخاص برای احداث، ناچاریم موافقت نامهای صادره در این زمینه را ابطال و احداث نهضت ملی مسکن در این شهرستانها را هم به کارگزاریها از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار نماییم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام درباره میزان سهم آورده و اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در این باره تابع قوانین و مقررات این طرح در سطح ملی هستیم و این برنامه برای همه کشور به یک شکل اجرایی می شود و هر گونه تصمیمی در این زمینه برای اشخاص و دهک‌های مختلف اتخاذ گردد، پیگیر اجرای آن هستیم.

 

کد خبر 1164224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha