بزرگترین نقش و مسئولیت در جهاد تبیین بر عهده جبهه رسانه است

حجت‌الاسلام مطیعی بزرگ‌ترین نقش و مسئولیت در جهاد تبیین را بر عهده جبهه رسانه دانست وگفت: در این عرصه رسانه‌ها باید بیشتر از هر زمان دیگری ورود و تلاش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، حجت‌الاسلام«مرتضی مطیعی» در نشست هم اندیشی بررسی نقش رسانه در جهاد تبیین با بیان اینکه ماه رمضان به ماه تمحیص نیز نامگذاری شده که به معنای آزمون الهی همراه با فشار کاری است که انسان را به خلوص می‌رساند، افزود: ماه رمضان زمانی است که نخوردن و نیاشامیدن در آن نباید کافی باشد بلکه باید تمحیص و خالص شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان،با اشاره به اینکه رمضان ماه خودسازی است اظهار کرد: مراکز و موسساتی که هنرمندان و رسانه‌هایی که خبرنگاران در آن مشغول به کار هستند، قبل از اینکه بخواهند جامعه را تغییر دهند، خودشان را اصلاح کنند ما اگر بخواهیم جامعه‌مان را درست کنیم باید از خودمان آغاز کنیم ماه رمضان ماه طهور و پاکیزگی است اما این باید ابتدا از خود انسان باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی اخلاقی که به ما سفارش شده در کنار عبادت از جمله اقداماتی است که انسان را خلوص می‌کند اضافه کرد: انس با قرآن، دعا، شب زنده داری‌ها و … باید بخشی از برنامه‌های ما در روزهای ماه رمضان باشد.

 

حجت‌الاسلام مطیعی در دیگر بخش‌های سخنان خود با اشاره به نقش رسانه در جهاد تبیین اظهارداشت: بزرگ‌ترین نقش و مسئولیت در جهاد تبیین بر عهده جبهه رسانه است و در این عرصه رسانه‌ها باید بیشتر از هر زمان دیگری ورود و تلاش داشته باشند.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اعتماد سازی، امید بخشی و جهاد تبیین در بعد تئوری و عملی از جمله مهمترین نیازهای ما در سراسر سال است اضافه کرد: یکی از آفت ها و آسیب‌هایی که در تبیین شعار سال و یا گام دوم وجود دارد این است که آنقدر این الفاظ تکرار می‌شوند که در حد تئوری می‌ماند و به سمت عمل نمی‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بر روی بیانیه گام دوم کار شود، اظهارداشت: بارها دیده‌ایم که در همین استان سمنان سخنرانی‌های متعدد، برنامه‌ها و محافل برای تئوری‌های بیانیه گام دوم برگزار شده اما در عمل اتفاقی رخ نداده است در حالی که توصیه‌های معظم‌له نیاز به اجرا شدن است.

 

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه خط مقدم جهاد تبیین رسانه‌ها هستند، بیان کرد: دانشگاهیان، حوزوی‌ها، هنرمندان و کسانی که تریبون دارند، می‌توانند تبیین‌گر باشد و در نتیجه رسالت بزرگی محسوب می‌شود از سوی دیگر شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به حفظ نظام اسلامی در جهاد تبیین اشاره بسیاری دارند و از هر فرصتی و دیداری برای تذکر آن استفاده می‌کنند لیکن رسانه‌ها و هنرمندان باید دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنند تا در راستای حفظ نظام گام اساسی برداریم.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان تصریح کرد: دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام هستند و اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شرایط برای خنثی‌سازی دسیسه دشمنان ضروری است.

 

وی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را موجب تقویت امید در جامعه و تقویت اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست وافزود: مبهم نویسی بدترین دروغ هست و رسانه‌ها باید در این زمینه هوشیار باشند و آب در آسیاب دشمن نریزند.

 

حجت الاسلام مطیعی با ابراز تأسف از اینکه برخی رسانه‌های داخل کشور نیز در برخی موارد آدرس انحرافی به افکار عمومی می‌دهند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از مبهم‌نویسی در راستای منافع گروهی با شخصی بپرهیزند چرا که مبهم نویسی در برخی موارد بدتر از دروغ است.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با ذکر مثالی در مورد برخورد دوگانه برخی رسانه‌های داخلی به موضوع جنگ در یمن و اوکراین تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند؛ جنگ برای هیچ ملت و کشوری خوشایند نیست اما باید پرسید که چرا برخی رسانه‌ها که این همه به موضوع جنگ اوکراین می‌پردازند در هفت‌سال گذشته اشاره‌ای به تجاوز اشغالگران به یمن و فاجعه انسانی در این کشور نداشتند.

کد خبر 1164275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha