اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب آذربایجان شرقی

بلاغی گفت: بیش از ۳۰ برنامه در تبریز و ۷۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان‌های استان توسط حوزه هنری استان اجرا خواهد شد.

«سیدمحمدحسین بلاغی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در آذرابیجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این هفته درنظر گرفته شده که محوریت برنامه ها با رویکرد مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان طراحی شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی افزود: بیش از ۳۰ برنامه در تبریز و ۷۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان‌های استان توسط حوزه هنری استان اجرا خواهد شد که همگی با رویکرد مردمی اجرا می شوند.

وی افزود: برگزاری جشن هنر انقلاب و معرفی چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۰ استان، اجرای بیش از ۱۰ نمایش خیابانی و مسجدی در سطح شهر، برپایی کارگاه‌ها و گالری‌های مختلف هنری به شکل حضوری و مجازی، نمایشگاه کاتبان قرآن کریم و نمایشگاه استاد «بهزاد پروین قدس» از آن جمله است.

وی ادامه داد: برگزاری سلسله برنامه‌های زنگ آوینی برای دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دوره دوم دبیرستان در سطح مدارس استان، پخش برنامه تلویزیونی از صدای و سیمای مرکز استان، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، آیین نکوداشت بزرگان عرصه هنر، رونمایی از سه عنوان کتاب و یک قطعه موسیقی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این هفته است.   

بلاغی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری آیین تکریم استاد اسفندیار قره باغی در اواخر ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در این هفته اکران های اختصاصی فیلم موقعیت مهدی از روز شنبه همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب با همکاری شهرداری تبریز و آموزش و پرورش شروع می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت سینماهای حوزه هنری استان گفت: پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز در آخرین مراحل ساخت بوده و با ۱۰ سالن مجهز و برخورداری از سالن تخصصی فیلم کودک، کافه سینما، سالن وی آی پی و پلاتو تخصصی مجهز حداکثر در خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

بلاغی، افزود: با بهره برداری از این پردیس سینمایی ظرفیت سینماهای  استان از لحاظ تعداد سالن ۲ برابر و از لحاظ تعداد صندلی بیش از ۲ برابر افزایش می یابد؛ ضمن این‌که عملیات بازسازی پردیس سینمایی قدس مراغه نیز همزمان با افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز آغاز می شود و این پروژه در مدت ۶ ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد. 

کد خبر 1164309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha