مرغداران نگران مرغ مازاد نباشند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: مرغداران شیروان نگران مرغ مازاد تولیدی خود نباشند چراکه با پیگیری های صورت گرفته، امور پشتیبانی اقدام به خرید تضمینی مرغ کرده است.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به مازاد مرغ در این شهرستان اظهارکرد: مرغداری های شهرستان نگران مرغ های روی دست مانده نباشند زیرا که با پیگیری های صورت گرفته، امور پشتیبانی اقدام به خرید تضمینی مرغ کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: جهت تامین مرغ در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان جوجه ریزی در مرغ داری های شهرستان مرتب صورت گرفت که کمبودی نداشتیم و با هماهنگی های صورت گرفته شده در روز 12 فروردین ماه به دنبال نیاز بیشتر مردم به استفاده از مرغ در روز سیزدهم، تاکید بر عدم خروج مرغ گرم از شهر شد که به خوبی انجام شد.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: جهت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، امور پشتیبانی هر کیلو مرغ را با قیمت 300 هزار ریال خریداری می کند که وزن مرغ های خریداری شده یک کیلو و 200 گرم، یک کیلو و 800 گرم و 2 کیلوگرم است.

 

وی اضافه کرد: جهت حمایت از مرغداری های شهرستان، استان های دیگر مرغ زنده شهرستان را با کیلویی 185 هزار ریال خریداری می کنند که این خود در شیروان کیلویی 200 هزار ریال خریداری می شود.

 

وی تصریح کرد: این شهرستان قطب تولید مرغ در استان خراسان شمالی است که 70 درصد مرغ تولیدی استان را داراست و سال گذشته 6 میلیون و 500 هزار جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان صورت گرفت.

 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شیروان قیمت هر کیلو مرغ منجمد در بازار این شهرستان، 200 هزار ریال است که ظرفیت تولید مرغ این شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

 

شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال دارد.

 

 

کد خبر 1164333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha