خدمات متنوع بنیاد شهید کرمان به جامعه ایثارگری/ ۴۰ درصد والدین شهدای استان در قید حیات هستند

گروئی ساردو با تشریح خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش های مختلف گفت: ۴۰ درصد والدین شهدای استان کرمان در قید حیات هستند که طرح پایش سلامت آنان مرتب انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد گروئی ساردو؛ یکشنبه(۲۱ فروردین) در نشست خبری با گرامیداشت سالروز شهادت سپهبدشهید صیاد شیرازی، آن شهید والامقام را از عناصر اصلی انسجام دهنده نیروهای مسلح، ولایتمدار، مخلص، مقتدر و عامل اتحاد دانست.

 

 

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کرمان به نقش شهید صیاد شیرازی در مبارزه با ضدانقلاب، طراحی و نقش آفرینی در عملیات فتح المبین، والفجر ۷،  نصر ۴، مرصاد و... اظهار کرد: دشمن، ایشان را شناسایی کرده بود و به شهادت رساند.

 

 

وی در ادامه « ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» و « ارائه خدمت به ایثارگران» را دو رسالت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: بسیاری از خدمات ارائه شده به ایثارگران غیرقابل انتشار است و از این رو گاهی عدم اطلاع عموم از این خدمات، منجر به زیرسئوال بردن بنیاد شهید می شود.

 

 

گروئی ساردو نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به مراتب پررنگ تر از بنیاد شهید دانست و اظهار کرد: بنیاد آماده پاسخگویی به رسانه ها در حوزه های مختلف مربوطه است زیرا امروز فضای افسارگسیخته مجازی هر طور که بخواهد عمل می کند.

 

 

وی بیان کرد: کرامات شهدا اگر به درستی و بدون مبالغه بیان شود، تأثیر بسزایی در فرهنگ دارد؛ خاطرنشان کرد: وجه تمایز ما و دشمن در دوران جنگ، ایدئولوژی و تفکر و معنویت و اعتقادات بود که با وجود گذشت ۴۰ سال از آن روزها، با اقتدار و سربلندی در جهان صحبت می کنیم.

 

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به ارائه خدمات معیشتی، فرهنگی، درمانی و... توسط بنیاد شهید به جامعه ایثارگری اشاره و تصریح کرد: در بخش فرهنگی در آموزش عمومی، کلاس های جبرانی را برای دانش آموزان دنبال و مانند ولی دانش آموز در آموزش عمومی پیگیر امور {تحصیلی} آنان هستیم و در آموزش عالی هم برنامه داریم که عمده آن پرداخت شهریه است و مسئول پیگیری ستاد شهدا در دانشگاه ها مستقر است.

 

 

وی در ادامه از برگزاری سالانه بیش از یک هزار یادواره شهدا به صورت مردمی و نقش آفرینی خوب سپاه ثارالله استان خبر داد و گفت: در خصوص تألیف هم از ابتدای تأسیس بنیاد شهید برای جمع آوری آثار شهدا با مصاحبه ها و... اقدام و کُتُبی چاپ شده است از جمله آن چاپ ۶ جلد از مجموع ۲۰ جلد کتاب وصایای شهدا است.

 

 

گروئی ساردو همچنین ساخت ۵۲ مستند تلویزیونی با همکاری صداوسیمای مرکز استان، اردوهای زیارتی برای جامعه ایثارگری، آموزش برای نخبگان، پیگیری برای برگزاری همایش ایثار اجتماعی که قبل از شهادت حاج قاسم پیشنهاد شد زیرا ایشان مصداق بارز ایثار اجتماعی بود را هم مورد اشاره قرار داد.

 

 

وی ادامه داد: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید هم با توجه به اینکه جامعه هدف رو به پیری است و تنها ۴۰ درصد والدین شهدا در قید حیات هستند؛ طرح پایش سلامت آنان با استقرار یک پزشک معتمد در شهرستان ها و ویزیت در منزل انجام می شود.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۲۷۴ جانباز در سطح استان وجود دارد؛ افزود: در بخش دارو و تجهیزات مشکل داریم که بخشی از این مشکلات سراسری است اما جهت تهیه داروهای کمیاب با هلال احمر هماهنگی هایی انجام شده ضمن اینکه مشکلات مختلف را در نشست حضوری به اتفاق مجمع نمایندگان استان به اطلاع رییس بنیاد شهید کشور رساندیم.

 

 

وی در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا هم با بیان اینکه بنیاد شهید برای این امر اعتبار ملی ندارد و از اعتبارات تملک دارایی ها سه درصد بودجه نفت استفاده می کند؛ ادامه داد: گلزارهای شهدا پس از ساماندهی تحویل شهرداری ها می شود که در نگهداری این مکان ها به دلیل مسائل شهرداری ها از جمله نبود نیروی کافی و... مشکلاتی وجود دارد.

 

 

گروئی ساردو ادامه داد: از مجموع هشت هزار و ۸۵۶ گلزار شهدا در استان حدود ۷۰۰ گلزار ساماندهی شده و ۳۰۰ گلزار در دستور کار است و برای گلزار شهدای کرمان نیز طرح جامع آن با همکاری قرارگاه خاتم در دست تهیه است.


کد خبر 1164352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha