گردشگری و صنایع دستی به عنوان محورهای تحولی استان هستند

گردشگری و صنایع دستی به عنوان محورهای تحولی استان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: اگر فضای نقد و رسانه ای فضای سالم، علمی، منصفانه بود قطعا سیستم و فضای رسانه ای استان رشد پیدا می کند و در غیر اینصورت شاهد فضای مخرب در جامعه خواهیم بود و در این راستا ما از نقد سازنده استقبال می کنیم.
 
وی افزود: درصد شهرستان بافق از کل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 13 درصد بوده که دومین شهرستان استان به لحاظ اعتبارات سفر بوده که مبلغ 866 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
 
فاطمی بیان کرد: مهمترین مطالبه استان یزد مساله آب است و فصل مشترک همه نیز آب است و پیشرفت، تعالی و آینده استان نیز متوقف به آن است، لذا باید در این دولت این مساله را حل کنیم اما امروز خط دوم انتقال آب نزدیک به 24 هزار میلیارد تومان پول می خواهد و انتقال از دریا نیز 80 هزار میلیارد تومان هزینه در پی دارد که دولت قادر به پرداخت آن نیست ولی ما از طریق اعطای یک معدن از طریق مزایده و اجرای خط انتقال آب از درآمد آن به دنبال حل هزینه های آن هستیم.
 
استاندار یزد گفت: مسیر دوم تامین هزینه ها نیز از طریق زمین و موسسه کوثر است که امسال نیز متعهد کردیم که 80 کیلومتر از خط انتقال دوم در سال 1401 انجام شود و از طریق نمایندگان در قانون بودجه نیز آن را دنبال می کنیم.
 
وی افزود: منبع بعدی ما نیز پرداخت 1500 میلیارد تومان چادرملو و 500 میلیارد صنایع دیگر برای آب بگذارند و این ها به عنوان مالیات آنها حساب شود.
 
فاطمی بیان کرد: توان کارشناسی، مدیریتی و همراهی به عنوان شاخصه هایی است که برای انتخاب مدیران خود در نظر داریم و ما معتقدیم که مصالح شهرستان ها و استان باید در نظر گرفته شود.
 
استاندار یزد ادامه داد: گردشگری و صنایع دستی به عنوان مهمترین شاخصه و صنعت استان است و همه شهرستان ها نیز از این ظرفیت بهره مند هستند که بایستی از آن استفاده کنیم  و یکی از محورهای تحولی استان نیز همین امر است.
 
فاطمی تصریح کرد: یکی از جلساتی که به صورت هفتگی برگزار می شود جلسه تنظیم بازار است و بالا رفتن مساله تورم استان نیز به دلیل مشکل داشتن شبکه توزیع در مناطق روستایی است که در این راستا نیز اقدامات دیگری نیز باید انجام شود.
کد خبر 1164360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha