اجرای بیش از ۱۷ برنامه برای هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۷ برنامه به‌منظور تکریم سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی تدوین و آماده برگزاری شده است.

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: روز بیستم فروردین به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، در تقویم رسمی کشور، تحت عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی»، نام‌گذاری شده است و هرسال یک هفته، به این مناسبت برنامه‌هایی اجرایی می‌شود؛ برنامه‌های امسال هفته هنر انقلاب اسلامی، طی روز‌های نوزدهم تا بیست و ششم فروردین برگزار خواهد شد.

 

 

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: هنر، حیاتی ترین و ضروری ترین شاخص زندگی انسان است و گستره ای بسیار وسیع و عمیق دارد. نظام مقدّس اسلامی ما که بر اساس برداشتی نو و استوار بر دین، فرهنگی ترین انقلاب دنیا را به وجود آورد، نمی تواند اهمیت هنر را در گونه های مختلفش، نادیده بگیرد. 

 

وی خاطر نشان کرد: تجدید میثاق با شهدا و هنرمندان فقید، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه، دیدار با استاندار کرمانشاه و ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های این حوزه، پخش و تحلیل فیلم مستند «انحصار ورثه » و گفتگو پیرامون شخصیت شهید آوینی، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، دیدار و تکریم هنرمندان انقلابی، اکران فیلم در مناطق محروم و کم برخوردار، برگزاری کارگاه تصویرسازی تحت عنوان «هنر پهلوانی»، مهمترین برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب است.

 


آزادی تصریح کرد: افتتاح تماشاخانه(پلاتو)  «استاد داریوش گراوندی» در حوزه هنری که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان حوزه هنری و متخصصین امر و با اعتباری حدود ۳میلیارد ریال این تماشاخانه که مزین به نام استاد گراوندی به‌ عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی ‌شده است؛ در هفته هنر انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری و استفاده هنرمندان خواهد بود. 

 

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: رونمایی از کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس»، نمایشنامه خوانی آثار منتخب «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» ، عصر شعر کرامت، عصر شعر انقلاب اسلامی، اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ویژه اهالی هنر، نشست تطبیقی و تحلیل کتاب و فیلم مستند، همایش خوشنویسی «مردان مرد»، دیگر برنامه‌های گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی است که توسط حوزه هنری کرمانشاه برگزار خواهند شد. 

 

 

وی گفت: برای حفظ جامعیت نگرش دینی و تأسیس نظام اجتماعیِ استوار بر دین، هنر تأثیر بسیار مهمّی دارد و برای همین، تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند، اقدامی اساسی است.

 

 

آزادی در پایان خاطر نشان کرد: نقش هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلابی و دینی بر کسی پوشیده نیست همان گونه که شهید مرتضی آوینی با اقدام فرهنگی و هنری خود در دوران دفاع مقدس این اصل را به نمایش گذاشت.

 

 

کد خبر 1164376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha