ضرورت استفاده از ظرفیت ائمه جماعت برای سازش در پرونده های قضایی

به گفته، حجت الاسلام صادقی نیارکی استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت  و شخصیت های صاحب نام برای سازش در پرونده های قضایی بسیار راهگشاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در اولین جلسه استانی ستاد صبر که با حضور اعضای ستاد و همیاران صلح برگزار شد ، با تقدیر از زحمات و تلاش های همیاران صلح در استان برای سازش در پرونده ها گفت: در استان زنجان 154 همیار صلح فعال هستند که در  سال 1400 تعداد 1765 پرونده برای سازش به همیاران صلح ارجاع شده بود  که از این تعداد 1405 پرونده منجر به سازش گردیده است .

 


رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت :هدف از تشکیل این جلسه مدیریت وارائه راهکار برای  ترویج  سازش در پرونده ها و اختلافات می باشد که امیدواریم خروجی این جلسه برای رسیدن به هدف موثر باشد. 

 


رییس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: برای ایجاد سازش در پرونده ها استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت ، صاحبان منبر ، نفوذ  شخصیتهای صاحب نام و موثر  بسیار راهگشاست. 

 


حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار کرد: شورای حل اختلاف استان زنجان در ایجاد صلح و سازش از استانهای برتر و موفق در سطح کشور می باشد که این امر نشان از همت و تلاش اعضای شورا  و همیاران صلح است.

 


وی با بیان اینکه 56 درصد پرونده های ارجاع شده به شورای حل اختلاف استان زنجان منجر به سازش شده است افزود :در سال گذشته  5 محکوم به قصاص با تلاش همیاران صلح ،شورای حل احتلاف و همکاران دادسرا از قصاص رهایی یافتند.

 


در پایان جلسه مقرر شد برای سازش در پرونده های قتل در استان گروههایی متشکل از طیف های مختلف جامعه تشکیل  و اقدامات و پیگیریهای لازم برای سازش در پرونده ها بویژه در ماه مبارک رمضان انجام شود

کد خبر 1164402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha