شهید صیاد شیرازی از چهره‌های منحصر بفرد تاریخ دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: یکی از چهره‌های منحصر به فرد در تسلط به مسائل نظامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: من از شهید صیاد شیرازی به ذکر 3 نکته بسنده می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: اول اینکه هروقت ما از شهید صیاد شیرازی صحبت می‌کنیم، از اخلاص، تعهد و تدین او سخن می‌گوییم اما کم‌تر از تسلط او به امور نظامی می‌گوییم. او یکی از چهره‌های منحصر به فرد در تسلط به مسائل نظامی بود.

وی افزود: نکته دوم، عشق و علاقه او به اهل بیت است؛ شب‌های اول ماه، روضه شهید صیاد شیرازی تعطیل نمی‌شد. الان هم همین روضه توسط دوستان او برقرار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با ذکر چند خاطره از ارتباط خود با شهید صیاد شیرازی تاکید کرد: واقعا این مرد، یک انسان الهی بود. ویژگی دیگر او این بود که بسیار به نماز اول وقت حساس و پایبند بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود: آن روزها شعاری بین مردم رایج بود که می‌گفتند «ارتشی و سپاهی، دو لشکر الهی» اما ایشان آمد و گفت «ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی».

وی خطاب به نیروهای مسلح گفت: شما نظامی‌ها اعم از ارتشی و سپاهی و نیروی انتظامی باید قدر خود را بدانید. یک نظرسنجی که چند سال قبل انجام شده بود، نشان می‌داد محبوب‌ترین قشر در بین مردم نظامیان هستند.

کد خبر 1164428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha