برگزیدگان سوگواره ادبی «ام المومنین» در تبریز معرفی شدند

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین سوگواره ادبی "ام المومنین" در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در این آیین با اشاره به اهمیت معرفی الگو ‌و نماد در نهاد تربیت، اظهار داشت: تاریخ نشان داده که برنامه‌ریزان و طراحان فرهنگی ملت‌هایی که در جهان حرفی برای گفتن دارند، اهتمامی ویژه به تربیت الگوها و نمادهای قابل تکیه داشته‌اند و  بعضی از ملت‌ها که تاریخ چندان قدرتمندی هم ندارند با ساختن اسطوره‌ها و الگوهای نمادین سعی در الگودهی به جامعه هستند و این در حالی است که تاریخ غنی و قوی اسلام و ایران الگوهای فراوان و جاودانه ای را در دامان خود پررورانده و بالنده ساخته است، الگوهایی که هر کدام به تنهایی قادر به جریان‌سازی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: معرفی این الگوهای شاخص که مایه مباهات ما و منشاء تحول در  فرد و جامعه هستند، رسالت اهالی فضل و فرهنگ و ادب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین دیگر رسالت شعرای آیینی را معرفت افزایی برشمرد و تاکید کرد: باید زمینه شناخت بزرگان دین که گاه شخصیت متعالی ایشان مغفول مانده، توسط هنرمندان و شعرا با ابزار هنر فراهم گردد.

ناظمی تصریح کرد:  حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ اسلام و ام المومنین است و می‌بایست بیش از این در آثار هنری و ادبی به ابعاد شخصیتی و سیره این بانوی حامی دین نبوی پرداخته شود.

وی این حرکت انحمن ادبی استاد عابد را که  در راستای معرفی این شخصیت بی‌نظیر اسلام انجام شده است شایسته تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری دوره های دیگر این سوگواره آثار بهتر و فاخرتری تولید و ارائه شود.

بنابر این گزارش، در این آیین در بخش ترکی رضا غلامپور به عنوان نفر اول و حسین فتاحی به عنوان برگزیده معرفی شدند. همچنین در بخش فارسی ابراهیم قبله آرباطان به عنوان نفر اول، حسن زرنقی ،‌رقیه هژبری، لیلا حسین‌نیا و شیوا فیروزی به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.

کد خبر 1165785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha