۵۴۱ پرونده برای متخلفان منابع طبیعی خراسان جنوبی تشکیل شد

نصرآبادی گفت: سال گذشته ۵۴۱ پرونده در زمینه های مختلف برای متخلفان منابع طبیعی استان تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (21 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته 541 پرونده در زمینه های مختلف برای متخلفان منابع طبیعی استان تشکیل شد که این تعداد پرونده ها در زمینه قاچاق چوب، تعرض به اراضی ملی، زغال چوب و چرای بی رویه دام بوده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این تعداد پرونده در برخی بخش ها همانند برداشت محصولات فرعی نسبت به سال 99 افزایش و در برخی بخش ها مانند ماده 42 کاهشی بوده است، گفت: سال 1400 تخلف مربوط به برداشت محصولات فرعی 24 پرونده به وزن حدود 6 تن تشکیل شد، اما در سال 99 تنها 9 پرونده با وزن بیش یک تن داشتیم.

 

نصرآبادی از تشکیل 158 پرونده چرای غیر مجاز برای سال 1400 خبر داد و گفت: این تخلف نسبت به سال 99 که 245 پرونده داشتیم 36 درصد کاهش داشته است.

 

وی  در ادامه از افزایش محصولات فرعی در سال گذشته همانند کشف گونه کما خبر داد و افزود: به دلیل بارندگی اواخر سال، رشد این گونه گیاهی بیشتر بوده و به نسبت برداشت نیز افزایش یافت، اما در سال 99 به دلیل خشکسالی حمل گونه کما انجام نشده است.

 

نصرآبادی با بیان اینکه سال گذشته 129 فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت 130 هکتار تشکیل شد، گفت:98 پرونده خلع ید به مساحت 250 هکتار و 112 پرونده رفع تصرف به مساحت 195 هکتار تشکیل و رسیدگی شد.

 

وی همچنین از تشکیل 42 پرونده قطع و آسیب به درختان خبر داد و گفت: در سال گذشته 14 پرونده تشکیل شد که نسبت به سال 99 با 19 پرونده، 26 درصد کاهش داشته ایم.

 

وی در پایان با اشاره به افزایش چشم گیر قیمت زغال تاغ گفت: زغال کشف شده در سال 99 هفت تن بوده که به صورت غیر مجاز حمل می شد،اما در سال گذشته به 140 کیلو گرم کاهش یافت که دلیل آن اخذ مجوز بابت فعالیت کوره های زغال و اینکه هر گونه جابجایی محموله زغال با مجوز ادارات منابع طبیعی شهرستان ها است.

 

 

 

 

کد خبر 1164435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha