تجدید میثاق هنرمندان استان همدان با شهدا

به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب جمعی از هنرمندان استان همدان با حضور در گلزار مطهر شهدا، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان ، جمعی از هنرمندان استان همدان امروز با حضور بر مزار شهیدان حاج حسین همدانی، شهید خوش لفظ، ، شهدای هنرمند دودوزی و علی اصغر سمواتی یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
 

رئیس حوزه هنری استان همدان به مناسبت برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همانطور که هر ایرانی غیرتمند در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از کشور نقش آفرین بود امروز هنرمندان متعهد و ریشه دار در رشته های مختلف، باید در عرصه جهاد تبیین جریان ساز و کارآمد باشند.

 

«محمدمهدی سموات » نقش عموم مردم در جهاد تبیین را نیز مهم و تعیین کننده دانست و تصریح کرد: همانطور که هنرمندان باید محتوایی فاخر با موضوع جهاد تبیین تولید کنند، عموم مردم نیز باید با حمایت مادی و معنوی از هنرمندان در این جهاد سهیم و موثر باشند.

 

وی افزود: هنرمند ارزشی، متعهد، بصیر و مردمی، اندیشه مستقل و والای  خود را با ابزار هنر، به شکل اثر بخش بیان می کند و تمامی تبعات آن را نیز به جان می خرد زیرا اندیشه او پشتوانه اعتقادی و مردمی دارد.

 

سموات ادامه داد: حرکت به سوی قله های ارزشمند معنوی و دینی انسان ساز،  از ویژگی های هنر انقلابی و اسلامی است و حوزه هنری نیز در سطح کشور در راستای تحقق این امر تلاش می کند.

 

 

 

.

کد خبر 1164439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha