استخراج ۲۷ درصد ذخایر زیرزمینی/ در دانشگاه بسته‌های اقتصادی تولید شود

دانشی گفت: بر اساس داده های فعلی ۲۷ درصد ذخایر زیرزمینی را می‌توانیم استخراج کنیم و این یک فرصت بزرگ است که می تواند کشور را در حوزه انرژی به درجه بالایی برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علیرضا دانشی» امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) در مراسم امضای قرارداد پژوهشی بین دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: در گستره جغرافیایی که در آن هستیم وجود ذخایر قابل ملاحظه ای از جمله نفت بسیار با اهمیت است که برای تولید، حفظ و ارتقای آن نیازمند برقراری ارتباط با دانشگاه و توجه هرچه بیشتر به مباحث علمی است.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: بر اساس داده های فعلی ۲۷ درصد ذخایر زیرزمینی را می‌توانیم استخراج کنیم و این یک فرصت بزرگ است که می تواند کشور را در حوزه انرژی به درجه بالایی برساند.

 

وی تصریح کرد: در نگاه جدید حاکم بر کشور و توجه ویژه دولت انقلابی به علم و دانش و نگاه وزارت نفت به مجموعه مناطق نفت‌خیز، تمام تلاش ما بر این است با استفاده از ظرفیت دانشگاه، بتوانیم این پروژه های بزرگ را مدیریت کنیم.

 

دانشی با اشاره به اینکه باید مرزهای جزیره ای و بی توجهی که شایسته انقلاب اسلامی نیست برداشته شود اضافه کرد: در سال های اخیر شرکت مناطق نفت‌خیز توجه کافی به دانشگاه شهید چمران اهواز نداشته اما این توفیق حاصل شده که این همکاری ها بیشتر شود.

 

وی بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز نیز باتوجه به گروه‌های متعدد و متخصصی که دارد باید از حالت جزیره ای خارج شود چرا که جهش علم و دانش در گروه اتحاد رشته‌ها است.

 

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ابراز کرد: بومی سازی پمپ‌های درون چاهی یکی از اقدامات موثر این دانشگاه در حوزه صنعت نفت بوده که اکنون به خوبی در حال استفاده است که امیدواریم در آینده بتوانیم در سایر عرصه ها نیز از ظرفیت با ارزش این دانشگاه استفاده کنیم.

 

وی عنوان کرد: باید از روال‌های متداول دانشگاه و صنعت خارج شده و سعی شود در دانشگاه بسته های اقتصادی تولید کرده و تمامی هزینه های آن را نیز تقبل می‌کنیم که ایجاد اشتغال یکی از مزایای مهم این بسته های اقتصادی است.

 

دانشی اذعان کرد: سال ها است که برای اشتغالزایی و توسعه شرکت های دانش بنیان شعار می دهیم اما نتایج مطلوب نبوده است که جذب سرمایه گذار برای این امر ضروری است.

 

وی یاد آور شد: اکنون تنها ۳۰۰ محصول در صنعت نفت تولید می شود در حالی که در این صنعت در سطح جهان بیش از هفت هزار محصول تولید می شود که این همان ثروتی است که باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه به دنبال آن برویم.

 

کد خبر 1164580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha