۴۷ روستای در معرض خطر استان نیازمند جابجایی است

ریاحی سامانی گفت: از اجرای مطالعات جابجایی ۴۷ روستای در معرض خطر در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۸ روستا باید در جای امن جابجا شود و ۲۹ روستا نیز در جاسازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «فرشید ریاحی سامانی» امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ۶۷ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری از تمامی و یا بخشی از خدمات بنیاد مسکن بهره‌مند هستند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۱ هزار نفر خدمات فنی، مهندسی و عمرانی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح‌های هادی یکی از مهمترین ماموریت‌های بنیاد مسکن در این مناطق است که مبتنی بر افق ۱۰ ساله تدوین می‌شود.

 

ریاحی با بیان اینکه برای تمامی روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده است، تصریح کرد: علاوه بر آن برای تمامی روستاهایی که طرح هادی آنها نیازمند بازنگری بوده، طرح تدوین شده و ظرف چند ماه آینده تمامی این سندها به تصویب می‌رسد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح هادی برای ۶۰ درصد روستاهای استان خبر داد و گفت: هنوز در ۴۰ درصد روستاها طرح هادی اجرا نشده و یا برخی اقدامات اجرا شده هنوز تکمیل نشده است.

 

ریاحی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ درصد کل معابر روستایی استان بهسازی شده و تکمیل مابقی آن نیازمند اعتبار است.

 

ریاحی از سنددار کردن ۷۸ درصد اماکن روستایی استان خبر داد و گفت: از ۸۸ هزار و ۳۲۹ واحد روستایی، ۶۸ هزار و ۶۵۱ واحد سنددار شده است.

 

وی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن متولی اجرای این طرح در ۴۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و تعدادی واحد در شهر شهرکرد است.

 

ریاحی ادامه داد: در همین راستا از ۳۴ هزار نفر متقاضی ثبت نام شده در این طرح، ۸۵ درصد پایش شده و پنج هزار و ۷۷۰ متقاضی دارای شرایط هستند و برای واریز وجه اولیه هدایت شده‌اند.

 

کد خبر 1164592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha