برنامه های ماه رمضان معاونت مهر دفتر تبلیغات تشریح شد

حجت‌الاسلام محمد بختیاری برنامه‌های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی، امروز(یکشنبه۲۱ فروردین)در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: معاونت مهر در ماه رمضان سال گذشته با ایجاد ابتکار و هماهنگی ریاست دفتر تجربه متفاوت تبلیغ در ماه رمضان را پدید آورد.

 

وی ادامه داد: در کارگروه ماه رمضان جلسات متعددی با حضور اهالی فکر برگزار شد و ایده مهم و محوری « بهار معنویت» انتخاب شد که تمام تبلیغ رمضان مبتنی بر همین طرح شکل گرفت.

 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در عین حال خاطرنشان کرد: تبلیغ نوین به شکل امروزی که نوع جدیدی از تبلیغ است نباید تبلیغ سنتی را تحت تاثیر قرار دهد و به نظر بنده هیچ چیزی جای تبلیغ چهره به چهره را نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغ در فضای مجازی ظرفیتی است که باید از آن بهره برد و این عرصه سنتی و نوین با هماهنگی هم کار را پیش ببرند، بیان کرد: نقطه شروع طرح بهار معنویت، رجب و شعبان بود که تا رمضان هم ادامه پیدا کرده و این سه ماه مبتنی بر سنت متدینین سه ماه معنوی است.

 

شیخ الاسلامی افزود: معنویت هم نیاز جدی مردم است و هم دچار آسیب های جدی شده و معنویت انحرافی و غیر خدا محور ایجاد شده است.

 

وی افزود: اصل مهم در این طرح شناخت پیام‌هایی است که به مخاطب  منتقل می‌شود و اگر این پیام‌ها را درست نشناسیم دچار اشکال می‌شویم و همچنان بروزرسانی این پیام‌ها ادامه دارد.

 

معاون دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: پیام‌هایی طراحی شده که شاه کلید آن «معنویت تراز اسلام» مبتنی بر ادعیه سه ماه رجب، شعبان و رمضان است.

 

وی تصریح کرد: گاهی اوقات خدای ترسناک به مردم معرفی می‌کنیم در حالیکه گناهان ما ترسناک است و روایات می‌گوید به سمت خدا فرار کنید.

 

شیخ الاسلامی ادامه داد: عظمت الهی هول برانگیز است اما نباید خدای عذابگر ترسناک به مردم معرفی کنیم؛ خدایی که ما امروز به مردم معرفی می‌کنیم خدای قرآن و دعای ابوحمزه نیست.

 

حجت‌الاسلام جواد رحیمی، رئیس اداره تولید و تامین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت مهر نیز در این گفت نشست: در ابتدای شروع طرح «بهار معنویت» چند بخش مجزا ایجاد شد و ۱۴ بهمن در سامانه اشراق برای مبلغین مجازی فراخوان شد.

 

وی افزود: برای تأثیرگذاری موج آفرینی در فضای مجازی ۱۰ نقش کنشگری پایه ریزی شد و تولیدگران، توزیع کنندگان و بخش فناورانه ساماندهی شدند و به ازای هر تقشی فعالیتی را انجام می‌دهند.

 

رئیس اداره تولید و تامین برنامه و محتوای فضای مجازی با اشاره به اینکه ۲۵۰ طرح موشن‌گرافی دریافت شده که پس از داوری تا کنون ۷۰ مورد از این موشن‌گرافی‌ها بارگذاری شده است، عنوان کرد: گروه‌های توزیع محتوا نیز در شبکه‌های اجتماعی در سامانه درخواست می‌دهند که محتوا منتشر کنند که تاکنون 1700 طرح اعلام آمادگی کردند.

 

خاطرنشان کرد: اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز فراخوان داستانک داده که ۱۱۴ داستانک از مرحله داوری گذشته و ایام ماه رمضان با محوریت خدا، دعا و توسل در فضای مجازی نشر داده شده است.

 

رحیمی همچنین گفت: 40 عکس متناسب با ماه شعبان تولید شده است و نیز فراخوان شعر با موضوع معنویت داده ایم که تا قبل از دهه رمضان منتشر خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، رئیس اداره امور آموزشی معاونت مهر نیز گفت: با حضور اعضای تیم پیام ۴۰ جلسه تخصصی برگزار شد تا درون مایه محتوایی و انحرافی در بحث معنویت ایجاد نشود.

 

وی ادامه داد: مبلغین فضای مجازی باید در رابطه با محتوا آموزش ببینند و مبلغان متخصص گرافیک در کارگاهی شرکت کرده که نتیجه آن تولید ۲۴بیلبورد شهری است که شهرداری مشهد، تهران و اهواز در شهر نصب کرده‌اند.

 

رئیس اداره امور آموزشی معاونت مهر افزود: برگزاری دوره‌های آنلاین و آفلاین تربیت مبلغ و ارتقای سطح فعالیت‌هایشان نیز انجام شده؛ هم‌چنین دوره‌های نویسندگی، طراحی و مدیریت کانال‌ها نیز در راستای طرح «بهار معنویت» انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل حلقه اساتید شعر و داستان با موضوع معنویت، خدا و محبت الهی از دیگر اقدامات در راستای طرح بهار معنویت بود، گفت: هدف ما و جامعه مخاطب ما در این طرح مبلغان و روحانیون است تا مجموع تولیدات و بسته‌های محتوایی را به مخاطبین عام برسانند.

 

کد خبر 1164602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha