توانمندسازی مددجویان با رویکرد اشتغال دانش بنیان در دستور کار کمیته امداد مازندران قرار دارد

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه کمیته امداد در بخش دانش بنیان و اشتغال آفرینی بطور جدی وارد عمل شده، گفت: در سالجاری بیش از ۱۶هزار فرصت شغلی ایجاد می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیرعالیشاه» امروز(۲۱فروردین) در دیدار با امیر دریادار «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: در مازندران ۸۰هرار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از این تعداد دو هزار ۷۰۰نفر ایتام و ۹هزار و ۷۰۰ نفر از ایتام و فرزندان طرح محسنین، ۱۲هزار دانش آموز، هزار و ۶۰۰نفر دانشجو، سه هزار و ۷۰۰بیمار صعب العلاج هستند.

 

وی تصریح کرد: این نهاد در مناسبت های مختلف و در حوزه های مختلف مانند اشتغال، فر هنگی، حمایت در سرفصل های مختلف به مددجویان خدمات ارائه می دهد و سال گذشته ۱۱هزار و ۴۰۰طرح اشتغال ایجاد شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه کمیته امداد در بخش  دانش بنیان و اشتغال آفرینی  بطور جدی وارد عمل شده، گفت: در سالجاری بیش از ۱۶هزار فرصت شغلی ایجاد می شود .

 

وی گفت: پنج هزار و ۴۰۰خانوار مستاجر هستند و دو هزار و ۵۰۰نفر در اولویت  مسکن بوده و هزار نفر دارای زمین و هزار و ۵۰۰ نفر فاقد زمین هستند که در تلاشیم تا با کمک خیران برای افراد سرپناهی تامین کنیم.

 

مدیر کل کمیته امداد افزود: در حال حاضر ساخت هزار و ۳۰۰واحد مسکن در دست اقدام است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته هزار و ۵۰۰سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون،ماشین لباس شویی، جاروبرقی، تلویزیون به مددجویان  اهدا شد.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: خیران به کمیته امداد اعتماد دارند و با این نهاد در راستای خدمت رسانی به نیازمندان مشارکت می کنند.

 

وی به برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: جشن رمضان برگزاری میز خدمت، طرح اکرام ایتام جذب حامی، اطعام مهدوی ، توزیع سبد غذایی ، مفتاح الجنه و... از جمله این برنامه ها است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران در مورد پرداخت مستمری به مددجویان گفت: مستمری مددجویان به  یک نفره ۳۵۰ هزار تومان،دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزارتومان، چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان پرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال یک میلیون و ۵۰۰هزار پرس غذای گرم و ۳۰۰هزار سبد غذایی به ارزش هر سبد ۵۰۰هزار تومان بین نیازمندان توزیع می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: در تلاشیم تا با کمک حامیان و خیران سرانه ایتام را افزایش دهیم و جذب ۲۰هزار حامی در ماه مبارک رمضان برای ایتام هدف گذاری شده است.

 

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر هم در این دیدار  گفت: شاد کردن دل نیازمندان یکی از ارزشمندترین کارها است.

 

امیر دریادار «آریا شفقت رودسری» افزود: هرچقدر در راستای کمک به نیازمندان گام برداریم بیشتر شاهد برکت در زندگی خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: مردم نیکوکار و نوعدوست همواره در راستای خدمت رسانی به نیازمندان پیشتاز هستند که این مهم جای شکر دارد.

 

کد خبر 1164620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha