آمادگی سازمان چای و کارخانجات چایسازی برای خرید برگ سبز چای

جهانساز ضمن اشاره به آمادگی سازمان چای و کارخانجات چایسازی برای خرید برگ سبز چای گفت: تاکنون ۳۰ کارخانه چایسازی برای خرید تضمینی برگ سبز چای قرارداد منعقد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» شامگاه یکشنبه (۲۱ فروردین) در گفت‌وگوی خبری از اعلام آمادگی سازمان چای کشور و کارخانجات چایسازی برای خرید برگ سبز چای خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۵۰ کارخانه چایسازی برای عقد قرارداد و خرید برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد: امسال شورای قیمت‌گذاری، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای، شرایط خرید آن و قدرالسهم کارخانجات را در ۱۶ اسفند سال ۱۴۰۰ اعلام کرد بنابراین سازمان چای از همان تاریخ با آمادگی کامل در حال عقد قرارداد با کارخانجات چایسازی شمال است.

 

جهانساز با بیان اینکه ۳۰ کارخانه چایسازی فرآیند عقد قرارداد خود را برای خرید تضمینی برگ سبز چای به اتمام رسانده‌اند تصریح کرد: بعد از عقد قرارداد و بازگشایی کارخانجات و پس از آنکه خرید برگ سبز چای آغاز شد ناظران چای هم به سوی کارخانجات چایسازی اعزام می‌شوند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که برداشت برگ سبز چای از چه زمانی آغاز می‌شود اذعان کرد: سازمان چای کشور و کارخانجات از اول اردیبهشت ماه طبق قرارداد برای خرید تضمینی برگ سبز چای آمادگی دارند اما با این حال این کار به شرایط اقلیمی بستگی دارد.

 

رئیس سازمان چای کشور ضمن اشاره به سرمای هوا و اینکه احتمالا فرآیند خرید برگ سبز چای از هفتم یا هشتم اردیبهشت به بعد آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شده امیدواریم از حیث برداشت برگ سبز چای و فروش چای خشک در بازار سال خوبی را شاهد باشیم.


 

کد خبر 1164662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha