کانون های فرهنگی و هنری مساجد  ظرفیت بزرگ توسعه فرهنگ قرآنی هستند

هوشمند با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مساجد با ظرفيت عظيمي که دارند مي توانند به پايگاه هاي قرآني تبدیل شوند، گفت: ارتقا فرهنگ متعالی، نیازمند همراهی و همدلی همه قشرهاست و درصددیم در این راستا از ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در آئین تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان چوار که به میزبانی کانون امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: کانون های مساجد  مامن جوانان مومن انقلابی است که می توانند  نقش مهمی در مشارکت و همراهی برنامه های فرهنگی و سند چشم انداز حوزه فرهنگ ایفا  کنند.

 

« علی هوشمند» با اشاره دغدغه های مقام معظم رهبری و نگاه ایشان به حوزه فرهنگ در گام دوم انقلاب در خصوص مردمی نمودن فعالیت های فرهنگی، گفت:  سوق دادن  برنامه های فرهنگی به سمت و سوی مساجد که محل حضور و اجتماع مردمی  هستند، می تواند موجب برداشت گام های موثری در راستای تحقق  منویات رهبر معظم انقلاب باشد.
 

 

وی ابراز کرد: خوشبختانه نگاه دولت به حوزه فرهنگ و برنامه های فرهنگی و دینی  نگاهی حمایت گرانه است که امیدواریم با برنامه ریزی های صحیح بتوانیم از این فرصت برای ارتقا سطح فرهنگ و هنر به ویژه در استان ایلام بهره بگیریم.
 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: ارتقا فرهنگ متعالی، نیازمند همراهی و همدلی همه قشرها است و درصدد هستیم که در این راستا از ظرفیت ها و توان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده نماییم.
 

 

هوشمند برگزاری دوره های آموزشی و معرفتی، استعدادیابی در حوزه هنرمندان متعقد و انقلابی حمایت از برنامه ها و نخبگان فرهنگی و قرآنی، تولید آثار فرهنگی و مذهبی را  از برنامه های در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: هر جا فعالیت هایی در این زمینه باشد مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.
 

 

وی در پایان  کانون های مساجد را پایگاه های مهم در راستای صیانت از ارزش های دینی دانشت و یادآور شد: امید است با برنامه ریزی های صحیح شاهد رونق فعالیت های این کانون ها با حضور قشر های مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان در دوران پسا کرونا باشیم.
 
 

گفتنی است در این مراسم مقرر شد با حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دستگاه ویدئو پروژکتور برای استفاده  اعضا کانون تهیه گردد.

کد خبر 1164676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha