پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای درمان توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سال گذشته بیمه سلامت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه‌شدگان به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت کرده است.

«نورالدین رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به اینکه میزان پرداختی سال ۹۹ حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: امسال ۸۰ میلیارد ریال جهت هزینه درمان کرونا افزوده شده است.

 

وی افزود: ۱۴ هزار و ۶۵۴ بیمه شده این سازمان نیز تحت درمان کرونا قرار گرفتند که در این راستا ۴۸۰ میلیارد ریال از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد جهت هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه در استان پرداخت شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به پرداخت ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه درمان به مراکز بهداشتی درمانی در بخش دولتی و خصوصی اظهار کرد؛ با توجه مشکلاتی که در زمینه پرداختی‌ها در کشور وجود دارد، اما پرداختی‌های این سازمان با توجه به الکترونیکی بودن بروز بوده و رضایتمندی خوبی در مراکز طرف قرار داد ایجاد شده است.
 

وی همچنین تصریح کرد: ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت ایلام در قالب صندوق‌های کارکنان دولت، بیمه درمان ایرانیان، صندوق سایر اقشار، سلامت همگانی روستاییان و عشایر تحت پوشش این سازمان قرار دارند که ۲۲۳ هزار نفر از این جمعیت روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

 

رحیمی در خصوص حمایت سازمان از بیماران خاص، افزود: سازمان بیمه سلامت بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه در مراکز خدمات درمانی دولتی به صورت رایگان درمان می‌شوند و از بیمه سلامت برخوردار هستند و نیازی به نظام ارجاع ندارند و می‌توانند به مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کنند.

 

وی همچنین در خصوص حمایت از اقشار نیازمند گفت: تمام ساکنان و حاشیه نشینان شهر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، زندانیان و افراد مجهول الهویه بصورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
 

مدیر کل بیمه سلامت ایلام خاطرنشان کرد: ۵۸ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان هستند و برای این جمعیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته شده و بر این اساس از ظرفیت بخش خصوصی و نیز دولتی استفاده می‌شود.

کد خبر 1164735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha