نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی افتتاح شد

نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضورمدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزیر آموزش و پرورش در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی  با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آیدین مهدی‌زاده دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی،یوسف نوری  وزیر آموزش و پرورش در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

 

 پس از سخنرانی، وزیر آموزش و پرورش  به همراه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از غرفه‌های مختلف نمایشگاه اسباب بازی بازدید کردند و غرفه‌داران توضیحاتی درباره محصولات و تولیدات خود ارایه  کردند.

 

اسباب‌بازی هایی که به تایید شورای نظارت بر اسباب‌بازی رسیده و دارای استانداردهای کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان است، در سایت دیجی‌کانون بارگذاری می‌شود و از سومین روز نمایشگاه، اسباب‌بازی‌ها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کانون با ۱۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

 

خانواده ها می‌توانند از ۲۴ فروردین با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی کانون، برای کودکان و نوجوانان خود اسباب‌بازی‌ها را تهیه کنند. فروش حضوری در نمایشگاه اسباب بازی نیز واقع در محل کانون در خیابان حجاب تهران برقرارست. فروش آنلاین اسباب‌بازی‌ها از طریق سایت دیجی کانون تا ۲۸ فرودین ادامه دارد و در روز چندین‌بار موجودی اسباب‌بازی‌ها به‌ روزرسانی می‌شود تا خانواده ها با مشکل مواجه نشوند.

 

کارگاه های مختلفی در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از آنها ، کارگاه‌های مهارتی و هنری است. کارگاه‌های هفتمین جشنواره اسباب بازی شامل کارگاه بازی خلاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوشنویسی است. این کارگاه ها  با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

آموزش‌های مهارتی در کارگاه به صورت تک‌جلسه‌ای است. شرکت‌کننده‌ها پس از فعالیت و آموزشمورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ابزار لازم تمامی کارگاه‌ها در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار داده می‌شود . محصولاتی که به عنوان خروجی کارگاه‌ها توسط  کودکان و نوجوانان آماده می شود ، به عنوان یادگاری از هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به آنها اهدا می شود.

 

کارگاه‌های هفتمین جشنواره اسباب بازی، از روز ۲۱ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۲۴ دایر  می شود . ظرفیت آموزش به ۱۰ نفر در هر جلسه کارگاه است و آموزش  در مدت زمان ۳۰ دقیقه ارائه می شود.

 

برنامه های تلویزیونی متناسب با جشنواره اسباب بازی از شبکه های صدا و سیما به ویژه شبکه پویا پخش می شود که از ان جمله می توان به برنامه « مل مل» اشاره کرد.. برنامه ای  با عنوان «رخداد» در محل نمایشگاه اسباب بازی ضبط می‌شود و از دوشنبه ۲۲ فروردین ماه، هر روز تا پایان این رویداد، از ساعت‌ ۱۵:۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه دو سیما روی آنتن رود.

 

برنامه های متنوع و مختلفی از جمله نقالی، مسابقات مختلف کاردستی و نقاشی و انواع بازی های گروهی از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در محل نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می شود.

 

پنجمین دورهمی فعالان بازی و اسباب‌بازی همزمان با نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی ایرانی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی  به صورت حضوری، ۲۳ فروردین از ساعت ۱۶ درسالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود .موضوع این دورهمی تخصصی« بررسی جایگاه صنعت اسباب‌بازی در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور » است. شرکت‌کنندگان در این برنامه تولیدکنندگان، پژوهشگران، طراحان و فعالان صنعت بازی و اسباب‌بازی کشور هستند.

 

گفتنی است، نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی  از ۲۱ تا ۲۸ فروردین از  ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1164736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha