مسجد «شیخ زاید» عجمان، میزبان قاریان مشهور در شب های رمضان

مسجد شیخ زاید در عجمان در ماه رمضان میزبان جمعی از قاریان مشهور در شب های ماه رمضان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دارالخلیج، با نظارت شیخ حمید بن راشد النعیمی، عضو شورای عالی عجمان 10 نفر از قاریان مشهور جهان درشب های ماه رمضان برای اقامه نماز تراویح در مسجد شیخ زاید حضور خواهند داشت.

 

شیخ دکتر علی صالح البلوشی، چهار روز اول ماه رمضان شیخ اسلام صبحی و قاری علاء مزجاجی، سلطان المرزوقی، محمد الغزالی، حمزه معاذ، صالح عمر، یوسق بلوشی و  عبدالسلام محمد در شب های ماه رمضان در مسجد شیخ زاید حضور دارند.

 

نماز تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان سنی در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.

 

نماز تراویح بیست رکعت است اما پس از هر دو رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر چهار رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این رو آن را نماز تراویح می‌نامند. ترویحه، وقفه کوتاهی است که از آن برای خواندن دعا یا اذکار استفاده می‌شود.

 

نماز تراویح در مساجد اهل سنت در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. هر ساله در ماه رمضان جمعیت بسیاری برای شرکت در نماز تراویح مسجدالحرام در مکه و مسجد نبوی در مدینه جمع می ‌شوند.

کد خبر 1164812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha