کارگروه بیمه محصولات کشاورزی در گیلان تشکیل شد

مرادی از تشکیل کارگروهی در استان گیلان به عنوان کارگروه بیمه محصولات کشاورزی در حوزه برنج خبر داد و گفت: افزایش سطح پوشش بیمه محصول برنج از جمله اهداف کاربردی است که با اجرای این طرح دنبال می‌شود.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن اشاره به تشکیل کارگروهی در استان گیلان به عنوان کارگروه بیمه محصولات کشاورزی در حوزه برنج اظهار داشت: افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی خاصه محصول استراتژیک برنج از جمله اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه با افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی به ویژه محصول برنج، می‌توان قسمت عمده‌ای از خسارات وارده به کشاورزان را جبران کرد ابراز داشت: ترویج فرهنگ بیمه و ترغیب کشاورزان و شالیکاران به این امر تبعات مثبت فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

 

مرادی نامناسب بودن میزان پرداخت خسارات‌ها توسط بیمه کشاورزی را از جمله عوامل دخیل در کاهش تمایل کشاورزان به بیمه محصولات ذکر کرد و یادآور شد: افزایش سهم بیمه دو محصول استراتژیک برنج و چای و باغات کشاورزی از جمله اولویت‌هایی است که توسط اداره کل مدیریت بحران استان گیلان در سال زراعی جدید پیگیری می‌شود.

 

وی تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای مدیریت مصرف آب زراعی را در استان گیلان مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: می‌توان با انجام یکسری برنامه‌ریزی‌ها و همگرایی پایش و پیگیری دقیق مصوبات جلساتی استانی و شهرستانی، تنش آبی در سال زارع پیش رو را درهمه روستاهای استان گیلان به حداقل برسانیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: سال زراعی پیش رو سالی همراه با کمبود منابع و تنش آبی خواهد بود بنابراین آموزش کشاورزان و شالیکاران استان، استفاده بهینه از آب ، تاکید و ترویج کشاورزان نسبت به بیمه نمودن محصولات کشاورزی برای سال زراعی پیش رو امری ضروری است.


 

کد خبر 1164853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha