رژه موتوری در سنندج برگزار می‌شود/ ارتش در مواقع بحران به کمک مردم می‌آید

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده ارتش استان کردستان گفت: امسال به مناسبت روز ارتش رژه موتوری در سنندج برگزار می‌شود و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی رژه پیاده نظام برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان در جمع اصحاب رسانه کردستان  با تبریک سالروز ارتش اظهار کرد: ارتش پشتوانه امنی برای نظام جمهوری اسلامی و امنیت‌‌ساز اصلی در کشور به شمار می‌‌رود که خدمات ارزشمندی در راستای بازسازی، سیل، زلزله و برف سنگین سنندج و غیره انجام داده است.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی بیان کرد: صحنه گردان اصلی جنگ ایران و عراق سپخبد شیرازی بود و فرماندهی جنگ را به عهده داشت که کار سخت و سنگینی بود.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان با اشاره به برنامه‌های روز ارتش در استان اظهار کرد: برگزار مراسم سپهبدهای اخلاص در سنندج، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، غبارروبی مزار شهدای جنگ تحمیلی، دیدار با نماینده ولی فقیه، برپایی سفره افطاری با سربازان ارتش، رژه موتوری یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سنندج، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها  از برنامه‌های بزرگداشت ارتش در استان خواهد بود.

 

وی افزود: امسال مراسم روز ارتش به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی رژه پیاده نظام نداریم اما به صورت رژه خودرویی روز ارتش گرامیداشته خواهد شد.

 

 اجرای طرح مردم یاری به همت ارتش

امیر سرتیپ دوم رحمت‌پور در پاسخ سوال خبرگزاری شبستان مبنی بر فعالیت‌های ارتش در زمان بحران به ویژه در جریان بارش برف سنگین سنندج در بهمن 1400 بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در مواقع بحران همچون سیل، زلزله و آتش‌سوزی طرح‌های زمان بحران و طرح مردم‌یاری دارد که این طرح‌ها مورد تمرین قرار می‌گیرد و سه روز قبل از بارش برف بهمن ماه 1400 رزمایش طرح مردم‌یاری با همراهی هلال احمر و با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

 

وی بیان کرد: در زمان بارش برف آمادگی کامل داشتیم و در حد اعلام نیاز مسئولان استان، ارتش پای کارآمد و به یاری مردم شتافت و اقدام به توزیع آرد بین نانوایی‌ها کرد.

 

ارتش در مواقع بحران امکان تولید برق شهر سنندج را دارد

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان تصریح کرد: توان ارتش جمهوری اسلامی در سنندج بیش از اقداماتی است که در مواقع بحران پای کار می‌آید بگونه‌ای که ارتش در سنندج توانایی دارد که با استفاده از پنج آشپزخانه صنعتی روزانه ۲۵۰ هزار غذا توزیع و می‌توانیم برق شهرستان سنندج را در مواقع بحران تامین کنیم.

 

وی اضافه کرد: وظیفه ارتش کمک در مواقع بحران است و کار همه ما خدمت به مردم است.

 

امیر سرتیپ دوم رحمت‌پور گفت: مجموعه ارتش نیروهای جمهوری اسلامی در استان کردستان تحت عنوان فرماندهی ارشد نظامی جمهوری اسلامی و یا قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان فعالیت دارند که دارای سه تیپ سنندج، سقز و مریوان و یک گروه توپخانه نزاجا که از گروههای توپخانه قدرتمند ارتش است را در سنندج داریم و یک بیمارستان پیامبر رحمت در سنندج نیز فعال است.

 

وی با بیان اینکه استعداد ما بیشتر از ارتش است، بیان کرد: یگان‌های ما مشغول آموزش و بالابردن توان رزمی خود هستند که از یگان‌های درخشان و با توان بالای ارتش در کشور به شمار می‌رود.

 

امیر سرتیپ دوم رحمت‌پور اضافه کرد: در راستای مقابله با کرونا کمک‌های زیادی توسط ارتش انجام شد که با کمک یگان‌های جنگ‌های نوپدید انجام می‌شد و در راستای واکسیناسیون مردم، توزیع ماسک، در اختیار دادن بیمارستان پیامبر رحمت برای بیماران کرونایی توسط ارتش انجام شده است.

 

صدور ۳۳۴۶ گواهینامه مهارت برای سربازان ارتش

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش‌های فنی حرفه ای و حرفه آموزی برای کارکنان وظیفه ارتش عنوان کرد: با همکاری و تعامل سازنده با اداره فنی حرفه ای استان با استفاده از کارگاه‌ها و تجهیزات ارتش دوره‌های آموزشی برای سربازان برگزار شده است.

 

وی عنوان کرد: سرباز در دوران خدمت یک حرفه می‌آموزد و بعد از سربازی گواهینامه مهارت دریافت می‌کند و پیگیر دریافت وام و تسهیلات و اشتغال آنها بعد از سربازی خواهیم بود.

 

امیر سرتیپ دوم رحمت‌پور افزود: رشته‌های مختلفی در این کارگاه‌های آموزشی به سربازان آموزش داده می‌شود که در سال 1400 حدود سه هزار و 346 گواهینامه برای نیروهای آموزش دیده صادر شده است.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان تصریح کرد: مسئولیت حراست از مرزهای بین المللی با ارتش است و ارتش مسئول حراست از مرزهای کشور را برعهده دارد و باتوجه به نا آرامی‌های افغانستان در هفتصد کیلومتر مرز افغانستان نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر است.

 

کد خبر 1164865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha