ساخت ۲ هزار واحد مسکونی محرومان گلستانی بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود

حسینی گفت: ساخت ۲ هزار واحدمسکونی برای محرومان بعد از ماه مبارک رمضان در استان گلستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» در گردهمایی سراسری ائمه جمعه استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم مجموعه‌ای که 43 سال قبل به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تأمین سرپناه محرومان و مستضعفان شکل گرفته بود، منشا خیر و برکات زیادی در محرومیت‌زدایی و توسعه و عمران روستاها بوده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه اعتماد مردم به این مجموعه جهادی و انقلابی، سرمایه بزرگ بنیاد است، افزود: حضور بنیاد مسکن در روستاها به ویژه در زمان بحران‌ها و حوادث مایه آرامش جامعه و اطمینان خاطر مسئولان است. همانطور که در بازسازی‌ها مشاهده می‌کنیم بنیادمسکن بلافاصله بعد از حادثه در روستا حضور پیدا می‌کند و آخرین نهادی هم هست که از روستا خارج می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن بازوی دولت‌ها در خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: سرعت عمل بنیاد و حضور نیروهای جهادی و مخلص در این مجموعه سبب شده که اقدامات موثری در روستاها انجام شود.

 

حسینی با بیان اینکه هدف ما رفع مشکل مسکن برای همه مردم به ویژه محرومان است، اظهار کرد: ائمه جمعه ملجا مردم هستند و افراد مختلف برای پیگیری و برطرف شدن نیازها و خواسته‌های خود به آنها مراجعه می‌کنند که یکی از خواسته‌های مهم آنان در حوزه مسکن است. ائمه جمعه می‌توانند این افراد را شناسایی و به بنیادمسکن معرفی کنند تا ما بتوانیم مشکل مسکن این اقشار محروم را برطرف کنیم.

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های «هر روستا، یک خانه محروم» بود که امسال سهمیه ساخت 2 هزار واحد مسکن محرومان را گرفتیم و منابع آن را تأمین کردیم. برای ساخت این واحدها سیمان و میلگرد رایگان، کمک بلاعوض 50 میلیون تومانی و تسهیلات 200 میلیون تومانی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ساخت این 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان بعد از ماه مبارک رمضان در استان گلستان آغاز می‌شود. ضمن اینکه قرار شده است تا بانک‌ها حداکثر تا نیمه خردادماه انعقادهای بانکی را انجام دهند.

 

وی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن استان را طرح «بهسازی یک روستای محروم در هر شهرستان» عنوان کرد و افزود: سال گذشته از محل اعتبارات سال 1399 توانستیم بهسازی 14 روستای محروم را در استان انجام دهیم و امسال هم این طرح در دست اقدام داریم و ائمه جمعه با اشرافی که بر موضوعات شهرستان دارند می‌توانند روستاهای محروم را به بنیادمسکن معرفی کنند.

 

حسینی در ادامه یکی از ویژگی‌های مهم بنیادمسکن را پاک‌دستی همکاران این مجموعه برشمرد و بیان کرد: با وجود گردش مالی بسیار بالا در این مجموعه اما شاهد پاک‌دستی همکاران هستیم و در کنار مجاهدت در امر خدمت رسانی، خودمراقبتی نیز در این مجموعه مورد تأکید و توجه قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی چالش‌ها و موانع بر سر راه فعالیت‌های بنیادمسکن برطرف شود سرعت خدمات رسانی و رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد.

 

کد خبر 1164873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha