مسلمانان و مسیحیان بر سر یک سفره افطار در کلیسای «سنت جود» کراچی

نمونه زیبایی از هماهنگی میان ادیانی در کلیسای «سنت جود » در منطقه «دسیلوا» در کراچی پاکستان مشاهده شد که در آن افطاری مشترک برای مسلمانان و مسیحیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dawn»، نمونه زیبایی از هماهنگی میان ادیانی در کلیسای «سنت جود » در منطقه «دسیلوا» در کراچی پاکستان  مشاهده شد که در آن افطاری مشترک برای مسلمانان و مسیحیان برگزار شد.

اعضای جامعه مسیحی و همچنین مسلمانان به همراه روحانیون مساجد محله در این افطاری حضور داشتند. «بنی تراواس»،اسقف اعظم کراچی نیز مهمان افتخاری این مراسم بود.

افطار مشترک ایده کشیش محله سنت جود، پدر ماریو رودریگز بود. او مدتی بود که برای این کار برنامه‌ریزی کرده بود، اما قرنطینه‌های مربوط به کرونا و متعاقب آن رویه‌های عملیاتی استانداردمانع او برای اجرای برنامه هایش می شد.

اما امسال با کاهش محدودیت هایی کرونایی این کشیش موفق شد تا میزبان مسلمانان در کلیسا باشد.

غذاهای محبوب افطار مانند پاکورا، سمبوسه، اسپرینگ رول، چات میوه، شیر شربت و غیره همگی برای افطار آماده شده بودند و پدر رویدریگز با انرژی شگفت‌انگیز خود از مهمانان پذیرایی می‌کرد.

مسلمانان و مسیحیان روزه خود را در اذان مغرب با خرما و شربت شیر ​​افطار کردند. این منظره شگفت انگیری بود که در آن میهمانان مسلمان در محوطه کلیسا که ترتیبات ویژه ای برای این منظور اندیشیده شده بود، نماز می خواندند.

قاری بخت الله، امام جماعت مسجد محله، مسجد جامع الستار، نماز را اقامه کرد.

وی درباره این افطاری گفت: برادران مسیحی من به وظایف دینی ما احترام می گذارند، همانطور که ما به آنها احترام می گذاریم. مراقبت از همسایگان و احترام به اعتقادات آنها نیز بخشی از اعمال مذهبی خوب است که در هر دو مذهب اسلام و مسیحیات دنبال می شود.

کد خبر 1164876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha