رشد ۲۱ درصدی جرایم اقتصادی در گلستان/ ۱۳۱۰  میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد

پهلوانی نسب از افزایش ۲۱ درصدی جرایم اقتصادی و ۳۳ درصدی دستگیری متهمان در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «عباسعلی پهلوانی نسب» امروز (دوشنبه 22 فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه جرایم و مفاسد اقتصادی، گفت: بر اساس برنامه های عملیاتی تدوین شده در مجموع جرایم و مفاسد اقتصادی در سال گذشته، 21 درصد افزایش در جرایم اقتصادی و 33 درصد رشد در تعداد دستگیری متهمان داشته ایم.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: در حوزه زمین خواری، 36 درصد رشد در تشکیل پرونده و 34 درصد رشد در دستگیری متهمان داشته ایم.

 

وی ادامه داد: 108 هکتار مساحت اراضی منجر به کشف زمین خواری از تصرفات اراضی یا تغییر کاربری بوده است و در این راستا 4 طرح مبارزه با زمین خواری نیز اجرا شد.

 

پهلوانی نسب، ارزش ریالی این پرونده ها را 553 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های پلیس در حوزه احتکار نیز، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه و احتمال احتکار کالاهای اساسی و ضروری مردم در سال گذشته، 8 طرح مقابله با احتکار در سراسر استان اجرا شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: در این راستا، 87 فقره پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه 9 درصد رشد داشته و 14 درصد رشد در دستگیری ها داشته ایم.

 

وی، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه احتکار را بیش از 789 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل(سال 99) 113 درصد رشد داشته است.

 

پهلوانی نسب افزود: عمده کالاهای مکشوفه شامل؛ برنج، گندم، آرد، روغن خوراکی، قند و شکر و نهاده های دامی بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه قاچاق کالا و ارز، گفت: سال گذشته بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده، 18 طرح مبارزه با کالا و ارز در استان اجرا و به مبلغ یک هزار و 310 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به سال قبل 79 درصد رشد داشت.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ادامه داد: بیشترین کشفیات در حوزه سوخت و مواد نفتی، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی و سیگار و چوب بوده است.

 

وی اظهارداشت: در این راستا 976 نفر دستگیر شدند و 426 خودرو نیز توقیف شد و پرونده ها تحویل مراجع قضایی شد.

 

پهلوانی نسب، کشف داروهای دامی به تعداد 80 هزار و 540 قلم به ارزش 4 میلیارد و 27 میلیون ریال در علی آباد کتول، کشف نهاده های دامی به میزان 19 هزار و 300 کیلوگرم به ارزش 730 میلیون ریال در گنبدکاووس، کشف 96 هزار و 852 قلم انواع لوازم پزشکی و بهداشتی به ارزش بیش از سه میلیارد و 300 میلیون ریال، کشف 16 هزار و 400 قلم سرنگ پزشکی به ارزش 820 میلیون ریال در گرگان، کشف 40 بهله پرنده شکاری به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در بندرترکمن و کشف 648 دستگاه لوازم آشپزخانه به ارزش 10 میلیارد ریال در گنبد را از مهمترین کشفیات حوزه قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 118 فقره در حوزه میانر تشکیل شد که 879 دستگاه رمز ارز توقیف و 112 متهم دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده رمز ارزها، 182 میلیارد و 695 میلیون ریال بوده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: همچنین 434 هزار و 198 کیلوگرم چوب قاچاق سال گذشته در استان کشف شد.

 

کد خبر 1164899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha