آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد/ موضوعات بهداشتی کنترل و مدیریت شود

با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد از این رو کنترل بهداشت امری ضروری است اظهار کرد: بهداشت بر درمان اولویت دارد و اگر بتوانیم موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کنیم، نیازی به درمان نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» امروز (دوشنبه ۲۲ فروردین) در کمیته آب و فاضلاب و بیماری روده‌ای (التور) که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد از این رو کنترل بهداشت امری ضروری است اظهار کرد: بهداشت بر درمان اولویت دارد و اگر بتوانیم موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کنیم، نیازی به درمان نخواهد بود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها افزود: در سال جاری وضعیت آب در پشت سدها نگران کننده‌تر شده و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

 

وی تصریح کرد: در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند.

 

نجاتی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارشات لازم را دریافت کنند ادامه داد: تیم‌هایی برای نظارت تعیین شود و گزارشات لازم را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت آبی در استان اضافه کرد: کشت شلتوک کاملا ممنوع شد و ما بر روی آب شرب متمرکز شدیم، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در رابطه کلرزنی در برخی شهرستان‌ها ابراز کرد: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و ‌آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تکلیف این شهرستان‌ها مشخص شود.

 

وی در خصوص فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان بیان کرد: مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد، چرا که سلامت مردم خط قرمز ما است.

 

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلا به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر عنوان کرد: با مدیریت خوبی که صورت گرفت طی چند سال اخیر بیماری وبا و التور نداشتیم.

 

وی تاکید کرد: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند، چرا که شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

 

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی جهت استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: صدا و سیما فرهنگ سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد و دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب جلساتی را با یکدیگر داشته باشند تا به صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

 

نجاتی در پایان یاد آور شد: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب شرب مردم نظارت کافی داشته باشند و مواردی که مدنظر است را به استان انتقال دهند.

 

کد خبر 1164901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha