بازگشت نمازهای جماعت و افطاری ها به مساجد «اورنج کانتی» در رمضان ۲۰۲۲

جامعه مسلمانان «اورج کانتی» با بازگشت به زندگی عادی و برداشته شدن محدودیت های مربوط به کرونا از رمضان ۲۰۲۲ استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newuniversity»،جامعه مسلمانان «اورج کانتی» با بازگشت به زندگی عادی و برداشته شدن محدودیت های مربوط به کرونا از رمضان استقبال می کند.

با امید به بازگشت به حالت عادی در میان همه گیری کرونا ، جامعه مسلمانان اورنج کانتی و مسلمانان در سراسر جهان به استقبال ماه مبارک رمضان رفته اند.

قبل از شروع همه‌گیری کرونا مساجد به طور منظم میزبان اجتماعات افطاری دوستان، خانواده و اعضای جامعه بودند و سپس نماز عشاء و تراویح برگزار می‌شد. با این حال، در نتیجه محدودیت‌های اعمال شده در طول همه‌گیری، مجالس افطار یا لغو شدند و نمازهای جماعت برای رعایت دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی در سال های 2020 و 2021 برگزار نشد.

«بهاتی»، یکی از مسلمانانی که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می کند در این باره گفت: ما بسیاری از فرصت‌هایی را که معمولا برای معاشرت با جامعه، دوستان و خانواده خود داشتیم در دوران کرونا از دست دادیم اما اکنون بار دیگر این برنامه ها از سر گرفته می شود.

با نرخ واکسیناسیون بیش از 70 درصد در اورنج کانتی و کاهش مداوم موارد ابتلا به کرونا ، مساجد در جامعه«اورنج کانتی» از بازگشت تجمعات افطار و نمازهای شبانه مشترک در ماه رمضان امسال استقبال کردند.

مزمل صدیقی، مدیر انجمن اسلامی اورنج کانتی در این باره می گوید:.مردم واقعاً خوشحال هستند که می توانند به مسجد برگردند، نماز مغرب را بخوانند، با هم افطار کنند و فضای جشن و شادی مانند گذشته در ماه رمضان داشته باشند، بنابراین ما مشتاقانه منتظریم.

اهمیت ماه رمضان برای مسلمانان یادآور نزول اولیه قرآن است. علاوه بر روزه داری، مسلمانان به افزایش عبادت، نماز و خیرات خود در طول ماه تشویق می شوند.

ماه رمضان با برگزاری سه روز عید فطر یا «جشن روضه‌خوانی» با دعای ویژه در روز عید و پس از آن جشن غذا، هدایا و جشن‌های دیگر به پایان می‌رسد.

در جشن عید سعید فطر سال گذشته، جامعه اسلامی اورنج کانتی دو نماز عید سعید فطر را در زمان های مختلف برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کرد و به دنبال آن غذا و اسباب بازی به عنوان هدیه بین اعضای جامعه توزیع شد.

عبدالله ذکریه، هماهنگ‌کننده کمک‌رسانی  جامعه مسلمانان اونج کانتی در جنوب کالیفرنیا، گفت: این سنت در میان مسلمانان بوده است که ماه رمضان زمانی نیست که ما در آن بنشینیم بلکه به انجام های کارهای خیریه و معاشرت بیشتر با دوستان می پردازیم.

مسلمانان در «اورنج کانتی» و فراتر از آن، با حفظ سنت‌ها و ارزش‌های مقدس رمضان، مشتاقانه منتظر روزهای بسیار به یاد ماندنی در طول ماه و جشن عید سعید فطر هستند.

کد خبر 1164904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha