ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفری در کارخانه آزمایش در استان فارس

ایزدی گفت: کارخانه آزمایش در آذر ۱۴۰۰ طرح را ارائه کرد و خط تولید آبگرمکن گازی را در دستور کار قرار می دهد و در اردیبهشت ماه با اشتغال یکصد نفر فعالیت خود را آغاز می کند و تا پایان شهریور ماه ۲۵۰ نفر و تا پایان سال ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی»، امروز (دوشنبه 22 فروردین) در جلسه مدیران پاسخگو که در استانداری فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: 71 شهرک صنعتی در استان داریم و چهار هزار و 91 پروانه بهره برداری صنعتی را صادر کرده ایم و از این لحاظ تعداد رتبه پنجم کشور هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: از لحاظ اشتغال 102 هزار نفر رتبه هشت کشور به فارس تعلق دارد و فضای استان یک فضای صنعتی است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و 197 جواز صنعتی در استان صادر کردیم که از لحاظ تعداد و در بخش معدن در وضعیت موجود 23 ماده معدنی در حال برداشت است و دارای انواع سنگ تزئینی در معادن استان هستیم.

ایزدی با اشاره به معدن خاک نسوز و خاک صنعتی در استان گفت: 90 درصد خاک ها در فارس است و از این نظر رتبه اول را در کشور داریم و 535 واحد در بخش معدن فعال هستند و 152 واحد غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: سال 1400 با دریافت یک هزار و 700 میلیارد ریال، 166 هزار و 543 پروانه کسب معتبر داریم و تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه بیش از 14 هزار واحد است.

ایزدی اعلام کرد: یک هزار و 164 کارت بازرگانی در استان صادر شده است و 396 پروانه با سرمایه گذاری 19 هزار میلیارد تومان و 5267 نفر اشتغال نیز در سال 1400 صادر شده است و 158 واحد صنعتی غیرفعال را به چرخه کاری بازگردانی کردیم.

وی در خصوص برگزاری نشست های خبری از سوی صنعت، معدن و تجارت فارس که مورد مطالبه خبرنگاران قرار گرفته بود، گفت: تاکنون کسی چیزی در این مورد به من نگفته بود و این ایده و مطلب از سوی رسانه ها به من انتقال داده نشده بود اما بازدیدهای دوره ای با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: در بخش حوزه های کشاورزی و اقلام پروتئینی نظارت به عهده جهاد کشاورزی است و 35 نفر بازرسی به جهاد کشاورزی اعزام کردیم که نظارت های خرده فروشی در اصناف هم به عهده آنان است.

وی اضافه کرد: 400 نیرو در بخش صمت پخش شده اند و بخشی از آنان در حوزه بازرسی هستند و حوزه نظارتی ما گسترده است و این حرف ها نافی فعالیت های ما نیست.

ایزدی اعلام کرد: 114 هزار و 778 بازرسی در فارس در سال 1400 انجام شد و تمام این موارد ثبت سامانه شده و 12 هزار و 500 پرونده به تعزیرات ارجاع شد که 776 هزار میلیارد تومان ارزش آن بوده است

وی در خصوص وضعیت کارخانه آزمایش نیز گفت: سالیان سال است که فعالیت این کارخانه راکد شده و بعد از سفر ریاست جمهوری قرار شد یکی از خطوط تولید راه اندازی شود.

ایزدی تاکید کرد: کارخانه آزمایش در آذر 1400 طرح را ارائه کرد و خط تولید آبگرمکن گازی را در دستور کار قرار می دهد و در اردیبهشت ماه با اشتغال یکصد نفر فعالیت خود را آغاز می کند و تا پایان شهریور ماه 250 نفر و تا پایان سال 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 1164929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha