راه‌اندازی دپارتمان تخصصی فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان قروه

فردین وکیلی از تصمیم این اداره‌کل در راستای راه‌اندازی دپارتمان تخصصی فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فردین وکیلی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان این استان با اشاره به تدوین سند همکاری سه جانبه در سنوات گذشته میان اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان کردستان با هدف ایجاد چرخه مهارتی دانش‌آموزان شاخه کارو دانش و افراد بیکار فاقد مهارت در راستای کمک به ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این افراد اظهار کرد: این سند همکاری سه جانبه می‌تواند با بازنگری‌های لازم زمینه مناسبی برای برای توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان و کمک به رونق اشتغال پایدار ایجاد نماید.

 

 

وکیلی با اشاره به وجود چهار پروژه نیمه تمام این اداره کل در سطح استان گفت: پروژه  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کامیاران با 60 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دو منظوره شهرستان سنندج با پیشرفت فیزیکی 37 سنندج و پروژه خوابگاه کارآموزی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بانه با 17 درصد پیشرفت فیزیکی همگی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان هستند.

 

 

وی بیان کرد: تاکنون اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها آنگونه که باید تخصیص داده نشده‌اند و در صورت تکمیل این پروژه‌ها شاهد تحول عظیم در توسعه آموزش‌های مهارتی در استان فرهنگی کردستان خواهیم بود.

 

 

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از تصمیم این اداره‌کل در راستای راه‌اندازی دپارتمان تخصصی فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان قروه خبر داد و افزود: با توجه به معضل بزرگ خام فروشی سنگ در معادن قروه و عدم بازگشت ارزش افزوده مناسب از این ظرفیت بزرگ خدادادی این اداره‌کل در نظر دارد به منظور استفاده بهینه از منابع و ایجاد اشتغال در زمینه‌های متعدد نسبت به راه‌اندازی این مرکز تخصصی اقدام نماید.

 

 

وی تصریح کرد: برای دستیابی به این منظور نیازمند تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هستیم.

کد خبر 1164957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha