نگاه ما به قرآن نگاه تشریفاتی و زینتی شده است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه نگاه ما به قرآن نگاه تشریفاتی و زینتی شده است، گفت: در تعلیم و تربیت اسلامی از قرآن فاصله گرفتیم که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین« سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(22فروردین)، در جلسه کرسی تلاوت قرآن کریم در دانشگاه لرستان، اظهار داشتد: اساتید دانشگاه لرستان در قرائت، حفظ و آموزه‌های قرآنی صاحب نظر و تحقیق‌های ارزشمندی دارند و این از برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه قرآن به عنوان سند حقانیت و معجزه جاوید دین اسلام شناخته می‌شود، به گونه ای که پیامبر(ص) فرمودند یه قرآن تمسک بجویید و قرآن را محور قرار دهید، گفت: در حدیثی از مولای متقیان آمده است خداوند در قرآن تجلی پیدا کرده است، خدا را نمی شود دید ولی قرآن را می توان دید و خداوند قدرت خود را در قرآن به مخلوقات نشان داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه هر چه در معارف قرآن تعمق می‌شود ولی باز به آن انتهای آن نمی‌رسیم، افزود: نگاه ما به قرآن نگاه تشریفاتی و زینتی شده است در تعلیم و تربیت اسلامی از قرآن فاصله گرفتیم و آن چیزی که در آن کاستی داریم عمل به قرآن است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه عمل به قرآن ارتقای فرهنگی، پیشرفت را برای ما به همراه دارد، افزود: اگر کتاب راهنمایی و رانندگی را حفظ کنیم ولی به آن عمل نکنیم نظم از بین می‌رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با یادآوری اینکه حفظ و قرائت خوب است، خاطرنشان کرد: البته صوت دلنشین باید موجب ایجاد انگیزش در شنوندگان شود و رشد و کمال اخلاقی را به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه برای سوره‌های قرآن فضیلت‌های فراوانی ذکر شده است در خصوص فضیلت قرائت سوره نور گفت: در فضیلت سوره نور آمده است که عفت خودتان را با قرائت سوره نور حفظ کنید چراکه در این سوره آیات حجاب  و عفاف وجود دارد  کمااینکه در حداقی از امام صادق(ع) آمده است که اگر در خانه‌ای سوره نور قرائت شود بی‌عفتی از آن خانه رخت برمی‌بندد البته این موارد در زمانی است که مقررات و دستورالعمل های ما مطابق با محتوای سوره نور باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در مقابل قرآن دو واکنش وجود دارد، گفت: عده‌ای احکام قرآن را به کار می بندند و اینان مومنانی هستند که عمل صالح انجام می‌دهند و گروه دوم کسانی هستند که در مقابل آموزه‌های قرآنی صف آرایی می‌کنند که برای آنان عذاب الیم در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1164961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha