آموزش مهارت مدیریت خشم در جامعه لازم است/ آمار بالای تصادفات

افتخاری با اشاره به تشکیل پرونده های قضایی ناشی از خشم گفت: آموزش مهارت مدیریت خشم در جامعه و نهادینه سازی آن از مدرسه لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان از اصفهان، «عباس افتخاری« در ویژه برنامه یک شهر ضیافت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان که با حضور خیرین همراه بود اظهار داشت: مدیریت هیجان های منفی برای کاهش آسیب های اجتماعی و نزاع و دعوا لازم است.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: آموزش مهارت مدیریت خشم در جامعه و نهادینه سازی آن از مدرسه لازم است تا افراد از سن کودکی و نوجوانی چنین دانش و توانایی را برای رویا رویی با مشکلات کسب کرده و به موقع استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در پی وقوع یک تصادف چندین پرونده دیگر مثل فحاشی، تهمت و توهین و خسارت نیز تشکیل می شود، تصریح کرد: پس حادثه، برخی از رانندگان به جای کنترل خشم خود اقدام به رفتارهای غلطی می کنند که منجر به شکایت و تشکیل پرونده هایی به جز تصادفات خواهد شد.

 

به گفته افتخاری، یک عذرخواهی ساده و کوچک امکان تشکیل پرونده های دیگر و نزاع و درگیری را از بین می برد و همه چیز با خوبی و بر اساس قانون به پایان می رساند.

وی از مردم خواست تا نسبت به کسب چنین مهارت هایی تلاش کنند تا در برخورد با شرایط سخت زندگی دچار آسیب و بد اخلاقی ها و گرفتار مجازات نشوند.

 

*آمار بالای تصادفات در استان اصفهان

 

معاون دادستان اصفهان از حجم بالای پرونده های مربوط به تصادفات در محاکم این استان خبرداد و اذعان داشت: این دسته از مصادیق کیفری آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند که نقش قانونمداری در کاهش آن موثر است.

وی رانندگی بدون گواهینامه و یا بی توجهی به قوانین و مقررات را جز موضوعات پرونده های تصادفات بیان کرد و گفت: فرد بدون گواهینامه مشمول مجازات است و تصادف منجر به فوت در این شرایط مصداق قتل غیرعمد و حبس و

پرداخت دیه می شود.

 

افتخاری حجم بالای ترددهای شهری و بین شهری با خودروهای شخصی و به ویژه تک سرنشین را در افزایش ترافیک و بروز حوادث رانندگی مهم دانست و خاطرنشان کرد: میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی در اصفهان کم است.

 

وی اضافه کرد: نیمی از ظرفیت مترو ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استقاده مردم این شهر بوده و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده شده که باید این فرهنگ اصلاح شود.

کد خبر 1164998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha