مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» در زنجان اکران شد

مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» در مدت زمان ۴۰ دقیقه به روایت فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی امیر سرتیپ خلبان واعظی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» در مدت زمان ۴۰ دقیقه به روایت فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی امیر سرتیپ خلبان واعظی پرداخته است.

 

امیر سرتیپ خلبان واعظی، جانباز ۷۰ درصد و از همرزمان شهدای خلبان علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با کمک خیرین توانسته‌اند در خصوص کارآفرینی معلولان گام‌های موثری را بردارند.

 

در این مراسم «امیر یدالله واعظی» با تعریف خاطراتی از شهید صیاد شیرازی، گفت: شهید صیاد شیرازی در هر جلسه‌ای که برگزار می‌کردند در ابتدا و انتهای جلسه دعای فرج امام زمان( عج) را تلاوت می‌کردند. ایشان پی درجه و ارتقا نبودند و حتی طرح عملیات مختلف را می‌نوشتند و می‌دادند به یکی از برادران سپاه تا بیاورند و اجرا کنند و اصلا برایشان مهم نبود که این طرح به نام چه کسی ثبت بشود.

 

وی با بیان اینکه ولایتمداری این شهید مثال زدنی است، ادامه داد: در حادثه ای که برای خود من در جنگ اتفاق افتاد، من را به کرمانشاه انتقال دادند و اقدامات اولیه در آنجا انجام شد و با توجه به اینکه هوا چندان مناسب نبود بنا شد که هواپیمایی تهیه شود تا پس از بهبود هوا من را به تهران منتقل کند، ایشان به سه بیمارستان خبر داده بودند که شرایط را برای پذیرش من فراهم کنند و پس از گذشت زمان ایشان به ملاقات من آمدند و گفتند که چیزی لازم دارید؟ و این میزان از احساس مسئولیت و دلسوزی که ایشان نسبت به رزمنده‌ها داشت واقعا ستودنی است.

 

گفتنی است، این مستند یکی دیگر از فیلم‌های کوتاه تولید شده در حوزه هنری استان زنجان در سال ۱۴۰۰ است که محل فیلم‌برداری این مستند استان‌های کرمانشاه و زنجان (شهرستان صائین قلعه) بوده است.

 

کد خبر 1165060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha