خراسان جنوبی به سبب کمبودها در حوزه پزشکی از سوی خودی‌ها آسیب نبیند

آیت الله عبادی گفت: با توجه به شرایط مرزی و خشکسالی در خراسان جنوبی، نباید به سبب کمبودها در حوزه پزشکی از سوی خودی‌ها آسیب ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۳ فروردین) در دیدار با تعدادی از اعضای هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به جایگاه مهم پزشکان در عرصه علمی، اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از جایگاه های مهم پزشکان مسؤلیت اجرایی در مدیریت این نیاز اجتناب‌ناپذیر جامعه است و مریض به هر حال ناچار به مراجعه به پزشک برای معالجه است و نیاز مهمی از جامعه مربوط به این قضایا بوده که مدیریت کامل و ناقص آن لوازمی داشته که این امر در جایگاه مدیریت جامعه امری مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی به بحث اخلاق پزشکی اشاره کرد و افزود: وقتی انسان بیماری به پزشک مراجعه می‌کند، بین زندگی و مرگ قرار دارد و از سویی ممکن بوده در شرایط اقتصادی سخت باشد و یا از نظر شخیصتی نوع برخورد با او بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: گاهی شرایط زندگی افراد به گونه‌ای بوده که بدتر از بیماری هزینه‌ای است که روی دستش گذاشته می‌شود و در واقع بیماری را برای او دو برابر می کند.

 

آیت الله عبادی با یان اینکه بیمار فردی ضعیف بوده که تحمل آن برای پزشک یک مجاهده است، تصریح کرد: حلم و برخورد صحیح که بخشی از علاج بیماری‌ها به ویژه در بیماری‌ها روانی به امید دادن بستگی دارد که به طور قطع در پزشکی مکتبی همه اینها رعایت می‌شود.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در رعایت مسائل اقتصادی بارها مسؤولان رده بالا به عنوان یک ایده فرموده‌اند که به جایی برسیم که مریض دردش فقط بیماریش باشد و تحمیل‌های مسائل مالی در شرایط سخت اقتصادی از دوشش برداشته شود اما گاهی بیماری خود را به سبب این مشکل فراموش می‌کند.

 

وی به جایگاه شخصیتی و کمالات برخی از پزشکان در رسیدن به قرب الهی اشاره کرد و گفت: پزشکان گاهی برنامه خیرین دارند و به مناطق روستایی و محروم برای خدمت به مردم محروم اعزام می شوند که اینها بسیار ارزشمند است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری داریم ما همه شدنی است ولیکن عظم و اراده می‌خواهد، افزود: تمدن اسلامی همان است که عالی‌ترین لذت‌هایش این است که از خود بگذرد و به دیگری خدمت کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی بیان کرد: هرس، بیماری‌های روانی مانند احتکار و انواع و اقسام بخل‌ها شرایطی را فراهم می‌کند که همه چیز است اما همه احساس تنگ دستی می‌کنند چون تمدن یک تمدن وحشی است.

 

وی با اشاره به وجود مشکلات، تصریح کرد: درآمد سرانه کشورها در رفع مشکلات مطرح است ولی تا عدالت در جامعه وجود نداشته باشد این امر در علاج مشکلات نقشی ندارد و علاج وقتی می شود که اعتماد با وجود عدالت حاصل شود و بشر امروز نیاز به این تمدن دارد اما شرط آن این است که هر کس در جایگاه خود در این راستا کار کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کار برای تمدنی که نوع بشر را به اعتماد می رساند نوعی جهاد است، گفت: با توجه به کمبودهای حوزه پزشکی در استان در این شرایط مرزی و خشکسالی نباید به سبب کمبودها از سوی خودی‌ها آسیب ببیند.

 

 

کد خبر 1165069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha