نشست پژوهشی مستند نگاری سینمای لرستان «مرور یک تجربه» برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، نشست پژوهشی مستند نگاری سینمای لرستان با حضور فیلمساز برجسته لرستانی و جمعی از هنرمندان و فعالان سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، در این نشست پژوهشی دو روزه که از ۲۲ فروردین  آغاز و امروز(23فروردین ماه) نیز ادامه دارد، فیلم آرزوهای زمین وحید موساییان و تجربه فیلمسازی وی  در ساخت این فیلم و  ساختار  آن مورد بررسی قرار گرفت.

 

وحید موساییان فیلمساز لرستانی در ابتدای نشست در زمینه  فعالیت های فیلمسازی در لرستان و موانع و‌مشکلات موجود  مباحثی را مطرح کرد.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه استعدادهای خوبی در این حوزه وجود دارد و فعالیت های هنرمندان موجب شده استان جایگاه خوبی در عرصه سینما و فیلمسازی داشته باشد.

 

موساییان در ادامه در خصوص تجربیات خود در عرصه فیلمسازی و تولید فیلم آرزوهای زمین مطالبی مطرح کرد.

 

مسئول آموزش و‌پژوهش حوزه هنری لرستان نیز هدف از برگزاری این جلسات را بررسی مستند نگاری سینمای لرستان عنوان کرد و افزود: در طی سال جاری  ۱۰ جلسه نشست پژوهشی با موضوع بررسی فعالیت های فیلمسازی هنرمندان لرستانی برگزار خواهد شد.

 

محمد حسین امیدی پور گفت: قرار است مباحث پژوهشی مطرح شده در این نشست ها در مجموعه کتاب مستند نگاری سینمای لرستان چاپ و به عنوان منبع پژوهشی در اختیار هنرمندان فیلمساز قرار گیرد.

 

فیلم آرزوهای زمین به کارگردانی وحید موسائیان در سال 1380 ساخته شده است، این فیلم و در ژانر خانوادگی اجتماعی می‌باشد، در این فیلم حسین شیدایی، کوروش نریمانی و هادی معنوی به هنرمندی پرداخته‌اند.

کد خبر 1165180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha