وقتی مسجدی پایگاه قرآنی می شود که کانون فرهنگی و هنری فعال داشته باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قرآن نقشه راه زندگی باشد، گفت: وقتی مسجدی پایگاه قرآنی می شود که کانون فرهنگی و هنری فعال داشته باشد.

محمد جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد پایگاه قرآنی شوند، گفت: قرآن نقشه راه زندگی است ولی متاسفانه در جوامع اسلامی و ایران قرآن نقشه راه برای زندگی ما نیست، کمتر خانواده ای است که از قرآن به عنوان نقشه راه برای ادامه زندگی استفاده کند و صرفا به عنوان یک کتاب مقدس و قابل احترام در منازل آن را نگهداری می کنیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه ما قرآن را به عنوان نقشه راه زندگی خود قلمداد کنیم نیاز به فرهنگ سازی دارد. قطعا کودکان ما باید از دوران طفولیت و یا دبستان و یا در دوره راهنمایی با فرهنگ قرآنی به خوبی آشنا شوند. آنها باید بدانند که قرآن چه چیز را می خواهد و بر اساس آن عمل کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر ما می خواهیم مساجدمان پایگاه قرآنی شود، این امر مستلزم این است که امامان جماعت افرادی مطلع و آگاه باشند، قرآن و فرهنگ قرآنی را بشناسند و آن را به خوبی تبیین کنند؛ این موضوع باعث می شود که مساجد خود به خود به سمت قرآن، قرائت و تفسیر بروند.

 

وی تصریح کرد: وقتی مسجدی قرآنی می شود که کانون های فرهنگی و هنری در آن مساجد فعال باشند. اگر ما در مسجدی کانون فرهنگی و هنری نداشته باشیم، نباید انتظار فعالیت قرآنی داشته باشیم. این کانون ها هستند که جوانان و نوجوانان را به سمت قرآن در مساجد سوق می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: مبحث دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، موقوفات قرآنی در مساجد است که باید این موقوفات ایجاد شوند تا بتوانیم برای تامین هزینه های قرآنی در مسجد با خیال راحت عمل کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1165205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha