حفظ بافت سنتی روستاها مورد تاکید بنیاد مسکن فارس است

کریمی گفت: حفظ بافت سنتی روستاهای استان در کنار انجام فعالیت های عمرانی نیز مورد تاکید بنیاد مسکن فارس است و عملیات عمرانی منطبق با بافت سنتی روستاها انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احسان کریمی»، امروز (سه شنبه 23 فروردین) از اجرای بیش از 308 هزار متر مربع توسعه معابر و آسفالت در 141 روستای استان فارس در سال گذشته خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت امور اجرایی و ماشین آلات بنیاد مسکن فارس سال گذشته با هدف توسعه روستایی و محرومیت زدایی 308 هزار و 946 متر مربع توسعه معابر و آسفالت ریزی به انجام رساند.

مدیر امور اجرایی و ماشین آلات بنیاد مسکن فارس با گرامیداشت سال تولید دانش بینان و اشتغال آفرین افزود: بنیاد مسکن فارس برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نیز با بهسازی روستاها و ارائه تسهیلات بازسازی منازل روستایی برای ماندگاری روستائیان تلاش می کند.

وی اضافه کرد: حفظ بافت سنتی روستاهای استان در کنار انجام فعالیت های عمرانی نیز مورد تاکید بنیاد مسکن فارس است و برای حفظ بافت سنتی روستاها در 740 متر مربع موزاییک فرش، پنج هزار و 207 متر مربع سنگفرش، سه هزار و 470 متر مربع کفپوش بتنی و یک هزار و 200 متر مربع محوطه سازی در سال گذشته به انجام رسانده که این عملیات عمرانی منطبق با بافت سنتی روستاها بوده و ضمن حفظ میراث و فرهنگ سنتی روستاها در رفع محرومیت و افزایش سهم روستاها از توسعه نقش مطلوبی دارد.

کریمی عنوان کرد: در خصوص آوار برداری و خاکبرداری در مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله نیز بنیاد مسکن فارس خدمات قابل توجهی در بخش بیرم لارستان و سایر مناطق آسیب دیده به انجام رسانده است.

وی تصریح کرد: استفاده از مصالح استاندارد برای اجرای فعالیت های عمرانی اولویت بنیاد مسکن استان است و تنوع پروژه های انجام شده توسط امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس محدوده وسیعی دارد.

کد خبر 1165223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha