برخورد جدی با  اخلالگران بازار اهواز

فلاحی از برخورد جدی با اخلالگران بازار و نظارت بر واحدهای صنفی خبر داد و گفت: گرانفروشی و کم‌فروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست و برای کنترل و تنظیم بازار با اخلال‌گران برخورد جدی قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مسعود فلاحی» امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: گرانفروشی و کم‌فروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست و برای کنترل و تنظیم بازار با اخلال‌گران برخورد جدی قانونی می‌شود.

 

فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه عزم جدی بین دستگاه‌های نظارتی و ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان در بازار به وجود آمده است اضافه کرد: برخی از اجناس در اصناف به ویژه در میدان میوه و تره‌بار با یک نوع، وزن و کیفیت اما به قیمت متفاوت به شهروندان عرضه می‌شود که اصلا قابل قبول نیست.

 

وی بر توزیع عادلانه کالاهای اساسی بین واحدهای صنفی تاکید کرد و افزود: در بازدیدهای میدانی از اصناف اهواز مشاهده شده که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای اساسی و پرفروش کامل و به تعداد بالا وجود داشت اما در واحدهای صنفی کوچک کمیاب بود.

 

فلاحی تصریح کرد: کالاهای اساسی باید به صورت عادلانه بین اصناف توزیع شود تا حق اصناف کوچک ضایع نشود و دسترسی شهروندان به اجناس آسان‌تر باشد.

 

وی بر ضرورت درج قیمت بر روی کالا از سوی اصناف تاکید کرد و ادامه داد: کشتارگاه‌ها نیز ملزم به ارائه فاکتور هستند. 

 

رئیس ستاد تنظیم بازار اهواز در خصوص توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در اهواز ابراز کرد: نظارت جدی بر توزیع مرغ صورت گیرد و مرغ منجمد در مناطق کمتر برخوردار بیشتر توزیع شود.

 

وی عنوان کرد: اداره تعاونی روستایی تمهیدات لازم برای عرضه میوه ویژه عید سعید فطر را داشته باشد و غرفه‌های عرضه میوه را در مناطق کمتر برخوردار به ویژه منبع آب، حصیرآباد، کوی علوی، آل صافی، چهارصد دستگاه، عین دو، سیاحی، گلدشت، شهرک رزمندگان، مندلی، ملاشیه افزایش دهد.

 

گرانی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست

«صادق جعفری چگنی» با بیان اینکه گرانفروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست اذعان کرد: در موضوع معیشتی مردم، همراه فرمانداری اهواز و مجموعه ستاد تنظیم بازار  هستیم و با افراد متخلف در بازار به صورت جدی برخورد می‌شود. 

 

دادستان عمومی و انقلاب اهواز با اشاره به اینکه سیستم عرضه و تقاضا در بازار مشخص است بیان کرد: کوتاهی و توجیه در این خصوص پذیرفتنی نیست و ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه با مسئولانی که در این زمینه کوتاهی کنند برخورد جدی و قطعی خواهد شد تاکید کرد: در حوزه برآورد و نظارت در بازار مشکلاتی وجود داشت که مردم از این وضعيت رضایت ندارند؛ مردم با حداقل ها می سازند، نباید از این موضوع سوء استفاده شود.

 

جعفری چگنی با اشاره به افزایش مصالح ساختمانی در بازار خاطر نشان کرد: نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد و دستگاه‌های متولی پاسخگو باشند. 

 

وی یاد آور شد: در افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر به ویژه مرغ و گوجه کم‌تجربگی و کوتاهی ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه در بخش توزیع مشهود بود که نباید تکرار شود.

 

کد خبر 1165241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha