آزمون لیگ علمی دوره اول متوسطه در صومعه‌سرا برگزار شد

بالو با اشاره به برگزاری آزمون لیگ علمی دوره اول متوسطه در شهرستان صومعه‌سرا گفت: برگزاری این آزمون ایجاد بستری مناسب جهت حرکت دانش‌آموزان در مسیر هدفمند علمی است.

«حسین بالو» در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزای شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می تواند زمینه خلاقیت را در دانش‌آموزان ایجاد کند اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: فعالیت‌های گروهی باعث می‌شود که دانش‌آموزان، بیش از حد انتظار بیاموزند زیرا یاد دادن به دیگران به فرد کمک می‌کند تا آموخته‌های خود را نیز بهتر بفهمد.

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون لیگ علمی در شهرستان گفت: این آزمون ایجاد بستری مناسب جهت حرکت دانش‌آموزان در مسیر هدفمند علمی است.

 

بالو تصریح کرد: تقویت روحیه همکاری، تعامل، هم فکری و کارگروهی در بین دانش‌آموزان، ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان، تقویت انگیزه و هوش، شناسایی، هدایت و حمایت از دانش‌آموزان مستعد و کوشا و ایجاد تیم‌های علمی متبحر در علوم مختلف بطور همزمان، از اهداف برگزاری آزمون لیگ علمی است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا با بیان اینکه هر یک از مدارس دوره اول متوسطه با برگزاری آزمونی جامع در بین تمامی دانش‌آموزان، از هر پایه تحصیلی یک تیم پنج نفره را به مرحله شهرستانی معرفی کرده است بیان کرد: در پایه هفتم 7 تیم از دانش‌آموزان پسر و 16 تیم از دانش‌آموزان دختر، در پایه هشتم 6 تیم از دانش‌آموزان پسر و 13 تیم از دانش‌آموزان دختر و در پایه نهم 7 تیم از دانش‌آموزان پسر و 14 تیم از دانش‌آموزان دختر در مرحله شهرستانی شرکت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه منابع آزمون لیگ علمی دوره اول متوسطه از محتوای کتب دروس ادبیات فارسی، ریاضی، علوم تجربی و زبان خارجی است، خاطرنشان کرد: آزمون پایه هفتم در روز 22 فروردین، پایه هشتم در روز 23 فروردین و پایه نهم در روز 24 فروردین رأس ساعت 9 صبح در تالار ارشاد شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1165253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha