مردم ایلام با دست خالی جنگ را اداره کردند/  برای  محروم بودن  استان ایلام پایانی قائل باشیم

مراسم گرامیداشت سالگرد سرباز ولایت سردار«حاج محمد کرمی راد» فرمانده لشگر ۱۱ امیرالمؤمنین(ع) در دوران ۸ سال دفاع مقدس، امروز در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) در مراسم بزرگداشت و اولین سالگرد سرباز ولایت، سردار «حاج محمد کرمی راد» که با حضور مردم، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، کارکنان نیروهای مسلح و خانواده سردار کرمی راد برگزار شد: در سال ۱۳۶۵ تیپ ۱۴ امیرالمؤمنین به لشگر ۱۱ امیرالمؤمنین ارتقا یافت، ایلام با استان‌های چند میلیونی رقابت کرد و تیپش را به لشگر ارتقا داد و این ظرفیت و توانمندی و اثبات این حقیقت است که ایلام مستعد است، ظرفیت دارد، درجه یک است، مدال دارد.

 

سردار« الله نور نورالهی» گفت: بی جهت نیست اولین سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف سفر به استان ایلام بود، تعریف ها و توصیف هایی که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندر کاران کنگره ملی شهدای استان از ایلام داشتند، بی جهت نیست.

 

وی افزود: این رقابت ایلام و تبدیل تیپ به لشگر در مقایسه با استان‌های چند میلیونی، یعنی توانمدی و اثبات این حقیقت که ایلام و مردمان و نیروهای ایلام مستعدند و دانش و تخصص دارند و نباید ایلام علی الدوام این واژه محرومیت را به یدک بکشد.

 

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: این استان که در  شرایط سخت رقابت توانست شاهکار کند و خودش را از نظر توانمندی اثبات کند، امروز هم باید برای موضوع محروم بودن این استان پایانی قائل باشیم.

سردار نورالهی یادآور شد: نباید استانی که با جمعیت ۳۷۸ هزار نفر جمعیت توانست لشگر تشکیل دهد و جنگ را اداره کند امروز باز هم شاهد محرومیت آن باشیم.
 

 

وی بیان کرد: هر جا که سرمایه و ثروت و زمین و مرتع باشد و انسان های باعرضه داشته باشد نباید محروم باشد و این مستلزم آن است که به کسانی که دانش و تخصص و جرات و ریسک مدیریت دارند میدان بدهید.

 

سردار نوراللهی ابراز کرد: لشگر ۱۱ امیرالمؤمنین(ع) امروز هم سیر تکاملی خود را طی می کند و در شرایط فعلی که ساختارها محدود شدند یکی از قوی ترین تیپهای کشور است، به گواهی و ارزش گذاری نیروی زمینی سپاه این تیپ در رتبه اول و دوم در ماموریت‌ها و در ارزشیابی مختلف تعیین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نقش سردار «محمد کرمی راد» از فرماندهان لشگر ۱۱ امیرالمومنین(ع) یک نقش برجسته بود، او شخصیتی متواضع داشت و با همدلی و اخوت در کنار دیگران در سال‌های دفاع مقدس از کشور دفاع کرد و امروز اگر بعد از گذشت سال ها مردم ایلام با قدرشناسی به تکریم او می پردازند به خاطر این است که خدمتگزار بودند.

کد خبر 1165266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha