پیش بینی برداشت ۳۷۰ تن گل محمدی از گلستان های سربیشه

زرگری با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان سربیشه، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۳۷۰ تن گل تر از گلستان های گل محمدی شهرستان برداشت شود و درآمد کشاورزان در این راستا بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان باشد.

«محمدرضا زرگری» در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند با اشاره به آغاز فصل برداشت گل محمدی از باغات شهرستان سربیشه، سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان را  ۱۷۵ هکتار اعلام کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری ۳۷۰ تن گل تر از گلستان های گل محمدی شهرستان برداشت شود، درآمد کشاورزان در این راستا را بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

به گفته وی تنوع اقلیمی شهرستان باعث شده برداشت این محصول از ابتدای فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه سربیشه رتبه اول سطح و تولید این محصول در سطح استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است، مهمترین علت توسعه و کشت گل محمدی در این شهرستان را نیاز آبی بسیار پایین، سازگاری با شرایط آب و هوایی، کیفیت بالای محصول تولیدی، قابلیت نگهداری پس از برداشت، ارزش اقتصادی این محصول برای کشاورزان و مدیریت آسان مزرعه اعلام کرد.

 

زرگری یادآور شد: طی سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای احداث سطوح جدید به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمینه پرداخت تسهیلات در سال جاری نیز برای توسعه کشت گل محمدی فراهم شده است.

 

 

 

کد خبر 1165269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha