سرانه فضای فرهنگی ۱.۷ درصد است

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: سرانه فضای فرهنگی در شهرستان، ۱.۷ درصد است که نیازمند توجه بیشتر در ایجاد زیر ساخت هاست.

«حسن رضوانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج با اشاره به صفر بودن رقم اعتباری تعمیر و تجهیز و تخصیص نیافتن اعتبار دو میلیارد ریالی مصوب سفر استاندار سابق به شهرستان، بیان کرد: از 20 میلیارد ریال اعتبار مجتمع فرهنگی شهر هم 11 میلیارد ریال به صورت اسناد سه ساله خزانه تخصیص یافته که با این روند بهره برداری از مجتمع که مطالبه به حق اصحاب فرهنگ و هنر است، ممکن نیست.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج، کمبود نیرو، نبود خودرو، رقم ناچیز اعتبارات فرهنگی (70 میلیون ریال رقم اعتبار فرهنگی سال گذشته بوده) را از مهمترین مشکلات برای انجام فعالیت ها به تناسب نیاز شهرستان عنوان کرد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل و بهره برداری از مجتمع فرهنگی فاروج سرانه فضای فرهنگی ارتقا یابد و امکان انجام فعالیت های فرهنگی بیشتری برای هنرمندان شهرستان فراهم شود.

 

ساخت مجتمع فرهنگی فاروج پس از کش و قوس های فراوان در جانمایی مکان، در  سال 94 در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع و با هزار و 50 متر زیربنا  آغاز شد که زمان بهره برداری از آن در زمان کلنگ زنی، یک ساله اعلام شد اما همچنان  به مرحله عمل نرسیده  و دغدغه هنرمندان برای داشتن فضایی مناسب برای فعالیت همچنان باقی است.

 

مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهرستان با احتساب مجتمع فرهنگی تیتکانلو 840 متر مربع است و با بهره برداری از مجتمع در حال ساخت فعلی شهر فاروج این رقم به هزار و 890 متر مربع می رسد.

 

کد خبر 1165296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha